رفع تعهدات ارزی با قیمت نزدیک به بازار

۱۴۰۱/۱۰/۱۰ - ۰۹:۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۹۴۹

علیرضا پیمان پاک گفت: بحث کوتاژ ارزی را با همکاری بانک مرکزی با هدف رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دنبال می‌کنیم تا ارز صادرکنندگان به کشور بازگردد و با قیمت نزدیک به بازار واقعی به فروش برسد.

به گزارش صدا و سیما، علیرضا پیمان پاک، رییس سازمان توسعه و تجارت در نشست با نمایندگان و فعالان بخش خصوصی و دولتی تجارت در کرمان افزود: برگشت ارز مساله مهمی است که آن را ابتدا از بانک مرکزی پیگیری و روش‌های برگشت ارز را تسهیل کردیم. بنا شد که وزارت صمت در این خصوص جدولی ارایه کند و مهلتی به صادرکنندگان بدهد. اکنون بحث کوتاژ ارزی را با همکاری بانک مرکزی با هدف رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دنبال می‌کنیم که در این خصوص برای رفع مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان، صرافی‌هایی معرفی می‌شوند.

پیمان پاک اظهار داشت: مجلس وعده داده نیم درصد از عوارض صادرات حذف می‌شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد اما ممنوعیت صادرات را طی یک سال و ۲ ماه گذشته نداشتیم و حتی ممنوعیت دام را آزاد کردیم. بحث عوارض نیز مربوط به محصولات جالیزی است که توسط جهاد کشاورزی گذاشته می‌شود، قانون بورس کالا و عوارض گوجه و پیاز و عوارض پلکانی فولاد را ظرف ۲ ماه لغو کردیم.

 

ارسال نظر