ویژه

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۰۹:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۰۲۵

انعقاد تفاهمنامه همکاری فیمابین مجمع خیرین مدرسه‌ساز و شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، سید احمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، با اشاره به ارزش کار فعالین عرصه آموش و پرورش در استان بیان داشت: هر نهادی اگر زیرساختی برای آموزش ایجاد کند ارزش کارش کمتر از معلمی و تعلیم به دانش‌آموزان نیست لذا جایگاه خیرین مدرسه‌ساز بسیار والاست.

هاشمی تصریح کرد: اگر از ظرفیت خیرین جهت تاثیرگذاری برای بودجه‌ریزی آموزش و پرورش استفاده شود، بهتر است تا با مدیریت صحیح و بر اساس اولویت بندی‌های صورت گرفته نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس صورت پذیرد. وی ضمن اهتمام به موضوع فرهنگ‌سازی امورات خیری مدرسه‌سازی در همه شهرستان‌ها، افزود: جهت استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی استان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برای نیل به اهداف مشترک پیشنهاد می‌گردد تفاهمنامه‌ای منعقدو بندهای آن به‌صورت ویژه پیگیری شوند تا شاهد محرومیت‌زدایی در حوزه فضاهای آموزشی در سطح استان باشیم.

در برخی از روستاها و شهرهای شهرستان لردگان مدارس به صورت کانکسی اداره می‌شوند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله حسین پورآقایی عضو هیات رییسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان لردگان در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز استان با اشاره به اهمیت کار خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: جا دارد از تک‌تک خیرین در حوزه مدرسه‌سازی تقدیر و تشکر کنیم چراکه موضوع مدرسه‌سازی موضوعی بسیار مهم خصوصا در شهرستان لردگان می‌باشد از طرفی مردم انتظار بیشتری از دستگاه‌های مسوول دولتی دارند تا جهت هزینه کرد برای این موضوع پیش‌بینی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فضاهای آموزشی دانش‌آموزان در مناطق عشایری بسیار نامساعد است، افزود: در برخی روستاها و شهرهای شهرستان لردگان مدارس بصورت کانکسی اداره می‌شوند و زمانی که مشاهده می‌گردد جایگاهی برای تحصیل این دانش‌آموزان نیست، دل آدم به درد می‌آید.

وی گفت: در شهر سردشت همه مدارس بصورت دو شیفت صبح و عصر برای دختران و پسران اداره می‌شوند با توجه به اینکه در یکی از مدارس شهر سردشت 274 دانش‌آموز پسر و 250 دانش‌آموز دختر وجود دارد، هر روزه برای شیفت بعد از ظهر باید تعدادی از صندلی‌ها را جابه‌جا کنیم.

حسین پور تصریح کرد: ضروری است در شهر سردشت مدرسه‌ای 12 کلاسه تاسیس گردد و در این راستا هر گونه اقدام و هماهنگی از سوی شورا و شهرداری لازم باشد، همکاری می‌کنیم فقط دانش‌آموزان این منطقه را از این شرایط نابسامان نجات دهید. وی تاکید کرد: از مجمع خیرین مدرسه ساز دعوت می‌نماییم که از فضاهای آموزشی مناطق محروم شهرستان لردگان از جمله شهر سردشت بازدید میدانی داشته باشند.

 

ارسال نظر