پرداخت مزایای پایه رتبه‌بندی به ۷۴۰ هزار معلم

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۰۷:۴۰:۴۲
کد خبر: ۱۹۵۷۴۶
پرداخت مزایای پایه رتبه‌بندی به ۷۴۰ هزار معلم

اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان طی چندماه اخیر با فراهم شدن زیرساخت‌های فنی و طی مراحل گوناگونی اعم از بارگذاری مستندات از سوی‌ معلمان و تایید مدارک توسط مدیران مدارس وارد فاز عملیاتی شده و اکنون فرایند تعیین رتبه‌ نهایی معلمان در قالب این قانون در جریان است.

زمان اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان از مهر سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده و تاخیر بیش از یک ساله در اجرای این قانون، گلایه‌ها و اعتراضات جامعه فرهنگیان را به همراه داشته است. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش در تابستان جاری مبلغ علی الحسابی را به منظور جبران این تاخیر و پرداخت بخشی از معوقات اجرای طرح رتبه‌بندی به حساب معلمان واریز کرد و پس از آن تصمیم گرفت تا زمان تعیین رتبه نهایی، مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را برای همه مشمولان منظور کند و در نهایت پس از تعیین رتبه نهایی، معوقات باقی مانده را نیز محاسبه کرده و بپردازد تا قانون نظام رتبه‌بندی روی ریل بیفتد و سامان یابد.

صادق ستاری‌فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را تقریبا برای همه مشمولین پرداخت کرده‌ایم. ۷۴۰ هزار معلم از مزایای این رتبه برخوردار شده‌اند.

او افزود: فرایند تعیین رتبه نهایی معلمان از مدتی پیش آغاز و تاکنون ۵۰ هزار نفر از همکاران توسط هیات‌های ممیزه مناطق تعیین رتبه‌ شده‌اند و در ادامه از این ماه این فرایند را به صورت جدی برای تعیین رتبه قطعی و نهایی معلمان ادامه می‌دهیم.

ستاری فرد درباره روال کار هیات‌های ممیزه مناطق و استان‌ها توضیح کوتاهی ارایه کرد و گفت: دو رتبه «آموزشیار معلم» و «مربی معلم» در هیات ممیزه مناطق، رتبه «استادیار» در هیات ممیزه استانی و دو رتبه «دانشیار معلم» و «استاد معلم» در هیات ممیزه ستاد مرکزی وزارتخانه تعیین می‌شود. 

 

ارسال نظر