تشکیل کمیته دستمزد و چگونگی تعیین مزد در جلسه بعدی شورای عالی کار بررسی می‌شود

۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۰۹:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۹۵۶۲۰
تشکیل کمیته دستمزد و چگونگی تعیین مزد در جلسه بعدی شورای عالی کار بررسی می‌شود

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره نتایج جلسه روز چهارشنبه شورای عالی کار گفت: مقرر شد در جلسه بعدی درباره کمیته دستمزد صحبت شود، اما طبق آیین‌نامه شورای عالی کار اگر سه عضو از شورا درخواست برگزاری جلسه را بدهند جلسه باید تشکیل شود. با توجه به درخواست کارگران وزیر کار اعلام کرد که این مساله اولین دستور کار جلسه بعدی شورای عالی کار باشد و چگونگی تعیین مزد بررسی شود.

به گزارش تسنیم، ابوی با یادآوری اینکه شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران تصمیم می‌گیرد، گفت: یکی از تأکیدات در جلسه این بود که شورای عالی کار است که به‌عنوان یک نهاد برای تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری می‌کند، بررسی فعالیت کمیته دستمزد اولین دستور کار نشست بعدی شورای عالی کار است.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، مباحثی از جمله بودجه سال آینده و دیدگاه کلی درباره حقوق و دستمزدها مطرح شد، اما کارگران تذکر دادند که فرآیند دستمزد کارگران از کانال شورای عالی کار است، بنابراین اگر دیگران خارج از شورا نظر دهند، دچار دوگانگی خواهیم شد، بهتر است که بحث دستمزد در شورای عالی کار با نظر اعضا و عمل به ماده 41 قانون کار تعیین تکلیف شود.

ابوی افزود: اصلاح آیین‌نامه ماده 164 قانون کار نیز مورد بررسی قرار گرفت که به انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت در مرجع هیات تشخیص ادارات کار اشاره دارد. قرار بود این آیین‌نامه به‌روز شود، اما با توجه به اینکه اشکالات بسیاری داشت، وزیر کار و گروه کارگری نظراتی داشتند که مقرر شد نظرات این دو گروه ارائه شود, سپس آیین‌نامه به‌روز شود.

 

ارسال نظر