عایدی 400 هزار تومانی کودکان کار در تهران

۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۰۳:۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۹۵۵۲۴
عایدی 400 هزار تومانی کودکان کار در تهران

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از برنامه قرارگاه اجتماعی برای استعدادیابی کودکان کار خبر داد.

احمد احمدی‌صدر اظهار کرد: کودکانی که بر سرچهارراه‌ها کار می‌کنند اجیرشدگانی هستند که یا از طرف خانواده‌هایشان یا از سوی افرادی دیگر مجبور به کار شده‌اند.

 

طرح‌های ضربتی برای ساماندهی کودکان کار جوابگو نیست

او با اشاره به اینکه طرح‌های ضربتی برای ساماندهی کودکان کار تاکنون جوابگو نبوده و شهرداری تهران با طرح‌های ساماندهی اینچنینی مخالف است، ادامه داد: سازمان بهزیستی ۳۲ بار چنین طرح‌هایی را برگزار کرده است، اما تاکنون موفق بوده است؟ آیا ما دیگر در سطح شهر و سر چهارراه‌ها کودکان کار را نمی‌بینیم؟ پس چنین طرح‌های ضربتی و ساماندهی پاسخگو نخواهد بود.

 

کف درآمد کودکان کار در یک روز؛ بین ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان

احمدی‌صدر بیان کرد: کودکان بر سرچهارراه‌ها کار می‌کنند به دلیل اینکه درآمد خوبی عاید آنها می‌شود. کف درآمد این کودکان در یک روز بین ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در روز است. بعضی از سرشبکه‌ها که این کودکان برایشان کار می‌کنند، بین ۵ تا ۸ کودک را اجیر کرده‌اند.

رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: کف درآمدی این اکیپ‌ها، باند مافیایی یا خانواده‌ها ماهانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان است، پس نمی‌توان اینطور تصمیم گرفت که این کودکان و خانواده‌ها تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی، قرار گیرند، چراکه کدام دستگاه حمایتی می‌تواند درآمدهایی که این گروه‌ها به دست می‌آورند را جبران کند.

او با تاکید بر اینکه در گام اول باید تمام سرشبکه‌هایی که این کودکان را صبح‌ها بر سر چهارراه‌های مشخص پخش می‌کنند دستگیر کنیم، گفت: دستگیری این سرشبکه‌ها کار سختی نیست فقط کافی است ۶ صبح ماموران انتظامی برسر چهارراه‌ها حضور داشته باشند و خودرویی که کودکان را پیاده می‌کند، توقیف و راننده را دستگیر کنند. اگر خبر این اقدام در بین تمام اکیپ‌های اینچنینی بپیچد، دیگر جرأت ندارند کودکان را بر سرچهارراه بیاورند.

 

توقع داریم برخورد نکنیم اما کودکان کار و سرشبکه‌هایشان جمع شوند

احمدی‌صدر افزود: سازمان رفاه یک‌بار در چهارراه‌هایی که کودکان حضور دارند اعلامیه پخش کرد که اقدام شما طبق قانون، تکدی‌گری محسوب می‌شود و بین ۶ ماه تا یکسال زندانی خواهید داشت که پس از این کار تا چند روز به چهارراه‌های مربوطه سر زدیم هیچ کودکی حضور نداشت. ما توقع داریم هیچ برخوردی نکنیم، تذکر هم ندهیم اما این کودکان و سرشبکه‌هایشان جمع شوند.

احمدی‌صدر با بیان اینکه طرح استعدادیابی و توانمندسازی کودکان کار در قرارگاه اجتماعی تصویب شده و به زودی اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح، نگاه صددرصد حمایتی از کودکان کار دارد. 

 

ارسال نظر