هواپیما‌های جدید در راه ایران است/ فرودگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۵ - ۱۴:۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۷۸۸
هواپیما‌های جدید در راه ایران است/ فرودگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد و تا روز‌های آینده هواپیما‌های جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.

به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش در جمع مدیران استان مازندران بیان داشت: در سال‌های گذشته شاهد تولید حداقلی مسکن بودیم که همین مساله موجب شد تا قیمت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد متقاضیانی که زمین دریافت می‌کنند به ۴۰۰ هزار متقاضی در سراسر کشور خواهد رسید، اظهارداشت: با ارائه بسته ۱۹ گانه در خصوص بافت فرسوده شاهد رشد صدور پروانه در این زمینه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در برخی شهر‌های مازندران به دلیل نزدیکی جنگل و دریا با مشکل تامین زمین جهت ساخت مسکن مواجه هستیم که تلاش داریم تا با برنامه ریزی دقیق‌تر آن را برطرف کنیم.

بذرپاش تصریح کرد: از آنجا که زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو مازندران قابل ساخت مسکن نیست بنابراین توسعه ساخت و ساز در برخی مناطق به کندی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن قیمت‌سازی‌های کاذبی از سوی برخی از مشاوران املاک صورت گرفت که موجب متضرر شدن شهروندان می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی شناسایی و عرضه خانه‌های خالی و مالیات بر معاملات مکرر و افزایش عرصه می‌تواند در کنترل قیمت مسکن موثر باشد.

وی افزود: در روز‌های گذشته گشت‌های تعزیرات با دفاتر مشاوران املاک متخلف برخورد کردند که این روند در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

بذرپاش تصریح کرد: توسعه ناوگان هوایی نیز در دستور کار قرار دارد و تا روز‌های آینده هواپیما‌های جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.

وی یادآورشد: تکمیل کریدور‌های شمال و جنوب نیز در دستور کار قرار دارد، تا برای کشور تولید ثروت نماید.

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه رامسر، از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخشی خصوصی صلاحیت‌دار خبر داد.

بذرپاش بیان داشت: در هر نقطه فرودگاهی که نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داشته باشد این جزو سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است که برای توسعه آن اقدام کند و به عنوان نمونه همین امروز فرودگاه گناباد که سال‌ها غیر فعال شده بود با توسعه زیرساخت‌های آن فعالیت خود را از سرگرفت.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌هایی که قابلیت اقتصادی و واگذاری دارند می‌تواند در اختیار بخش خصوصی صلاحیت دار برای بهره برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده قرار گیرند.

بذرپاش بیان داشت: تلاش می‌کنیم که دولت از تصدی گری خارج شود و تصدی گری توسط مجموعه‌های خصوصی صلاحیت دار انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره آخرین وضعیت آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر هم گفت: با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو نیاز‌های ضروری این منطقه است چرا که به علت تردد زیاد شاهد گره‌های کور ترافیکی در این منطقه هستیم.

 

ارسال نظر