۸۵ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ به حج تمتع اعزام می‌شوند/ کاهش تعداد کارگزاران در حج ۱۴۰۲

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۴۹۸
۸۵ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ به حج تمتع اعزام می‌شوند/ کاهش تعداد کارگزاران در حج ۱۴۰۲

عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و‌ زیارت، با اشاره به نهایی شدن تفاهم حج آینده بین ایران و عربستان، از اعزام ۸۵ هزار ایرانی به حج آینده خبر داد.

به گزارش فارس، عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و سرپرست حجاج ایرانی گفت: سرانه کارگزاری حج آینده کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به نهایی شدن مذاکرات با مقامات عربستان برای اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع ۱۴۰۲ اظهار داشت: امسال ۸۵ هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و مسئولین حج و زیارت کشورمان این روزها در عربستان در حال رایزنی برای رفع پاره‌ای از شبهات و مشکلات متن توافقنامه هستند که امیدواریم نتیجه خوبی از آن به دست آید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین شمار کارگزاران حج آینده را کاهشی اعلام کرد تا زائران بیشتری توفیق تشرف به سرزمین وحی را داشته باشند.

نواب با اشاره به تلاش‌های همگانی اظهار امیدواری کرد که حج پیش رو با همبستگی دینی و اقتدار جهان اسلام و آکنده از معنویت برگزار شود.

در این نشست تخصصی، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برخی سوالات فقهی پیرامون احکام خروج از مکه بین مناسک حج و مطرح شد و حاضران به تبادل نظر و رایزنی در این خصوص پرداختند.

 

ارسال نظر