سرمای هوا مدارس و ادارات کدام استان‌ها را تعطیل کرد؟

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۱۶:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۴۹۴
سرمای هوا مدارس و ادارات کدام استان‌ها را تعطیل کرد؟

مدارس و ادارات برخی استان‌ها با توجه به سرمای هوا تعطیل شدند. بر این اساس، قرار است کلاس‌های مدارس برخی استان‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود. تعطیلی ادارات و آموزش غیرحضوری در مدارس برخی استان‌ها به منظور کاهش مصرف انرژی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، در ادامه آخرین وضعیت تعطیلی ادارات و مدارس برخی استان‌ها را می‌خوانید:

تعطیلی مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به علت برودت هوا و سرمای شدید کلاس‌های حضوری تمامی مدارس استان و مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک‌ها ۲۴ و ۲۵ دی ماه تعطیل خواهد بود.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: بر اساس اعلام معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی، به علت سرمای شدید یخبندان معابر شهری و روستایی و برودت هوا، کلاس‌های حضوری مراکز پیش دبستانی، کودکستان‌ها، مهدهای کودک، مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان در دو شیفت صبح و عصر, در روزهای شنبه و یکشنبه بیست و چهارم و بیست و پنجم دی ماه جاری تعطیل خواهد بود.

وی عنوان کرد: تمامی خدمات آموزشی و پرورشی به صورت غیر حضوری و از طریق نرم افزار شاد ارائه خواهد شد.

به گفته موسوی نژاد امتحانات داخلی دبیرستان‌های دوره اول و دوم لغو شده ولی امتحانات نهایی و هماهنگ استانی بزرگسالان طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار می‌شود.

مدارس و ادارات خراسان رضوی روز شنبه تعطیل شد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات خراسان رضوی شنبه ۲۴ دی‌ماه نیز تعطیل است.

جواد خدایی با اشاره به تداوم سرمای هوا در استان، اظهار کرد: با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان، طبق تصمیم‌گیری ستاد انرژی خراسان رضوی، مهدکودک‌ها، مدارس در تمام مقاطع و مراکز آموزش عالی استان روز شنبه ۲۴ دی‌ماه نیز تعطیل است.

وی ادامه داد: امتحانات مدارس به جز امتحانات هماهنگ استانی و کشوری لغو است.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فعالیت دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی به جز مراکز امداد رسانی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند.

مدارس و دانشگاه‌های گیلان روز شنبه و یکشنبه غیرحضوری شد

بر اساس اعلام ستاد مدیریت جهادی گاز، مدارس، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های گیلان در روزهای شنبه و یکشنبه جاری به صورت غیر حضوری خواهد بود.

بر اساس اعلام مدیریت جهادی گاز، فعالیت تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های گیلان در روزهای شنبه و یکشنبه جاری به صورت غیر حضوری و شروع فعالیت تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان در این روزها از ساعت ۸:۳۰ دقیقه و پایان آن ۱۲:۳۰ دقیقه اعلام شده است.

این مصوبه شامل تمامی مراکز آموزش عالی؛ دانشگاه‌های سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی‌ها و دیگر مؤسسات آموزش عالی می‌باشد.

در این مصوبه تاکید شده است صرفاً امتحانات پایه‌های نهم (داوطلبان آزاد و آموزش از راه دور) و دوازدهم مدارس که به صورت سراسری است، به قوت خود باقی است و رأس ساعت مقرر برگزار می‌شود.

همچنین سایر امتحانات داخلی با تصمیم مسئولان دانشگاه‌ها و شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

تمام مراکز آموزشی استان قم در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه غیرحضوری شد

با توجه به برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی، تمام مراکز آموزشی استان قم در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ دی ماه به صورت غیر حضوری است.

استانداری قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با استناد به بند ۶ تصویب نامه شماره ۱۷۰۵۵۸/ ت ۵۹۹۰۷ ه مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۵ هیئت محترم وزیران و مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با توجه به برودت هوا بخصوص در شمال و شمال غرب و شمال شرق کشور و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز ازاین گاز و برق؛ تمامی مراکز آموزشی (ستادی و آموزشی) شامل دانشگاه‌ها، مراکز حوزوی و تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در بخشهای دولتی و خصوصی در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۲۴ و ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ در سطح استان بصورت غیرحضوری بوده و امتحانات آنها نیز لغو می‌گردد.

در ضمن امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار خواهد بود. همچنین تمامی ساختمان‌های مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم‌های گرمایشی تا صبح روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه جاری می‌باشند.

ادارات البرز شنبه تعطیل شد

تمام ادارات و بانک‌های استان البرز به جز شعب کشیک شنبه ۲۴ دی ماه تعطیل شد.

تعطیلی ادارات در استان سمنان

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان اعلام کرد تمامی ادارات، ارگان ها و سازمانهای دولتی استان سمنان روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل است.

محمد حمیدی گفت: به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکین خانگی، تمامی ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و بانک‌های استان سمنان (به‌جز شعب مرکزی) و به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل است.

وی افزود: فعالیت مراکز آموزشی (مدارس) در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ دی ماه) بصورت غیر حضوری و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی و در تاریخ‌های اعلام شده برگزار خواهد شد.

ساعت فعالیت مدارس در کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تغییر ساعت فعالیت مدارس استان به علت برودت هوا خبر داد.

سید ولی موسوی دافزود: ساعات فعالیت مدارس استان به علت برودت و سردی هوای استان تغییر کرد.

وی ابراز داشت: بر همین اساس ساعت شروع کلاس‌ها ۸ و ۳٠ دقیقه صبح شنبه خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: این تغییر ساعت تا پایان هفته پیش رو اعمال می‌شود.

دورکاری ادارات و مراکز آموزشی خراسان شمالی

مدیر کل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: با دستور محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی و با توجه به افت مجدد شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی کلیه فعالیت ادارات، سازمانها، بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی بیست و چهارم و بیست و پنجم دی ماه دور کاری می‌شود.

محمد تقی ولیان افزود مراکز امدادی، عملیاتی، خدمات رسان، بهداشت و درمان از اجرای این طرح مستثنی هستند.

ولیان گفت: فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلیه مراکز آموزشی و دانشگاهی به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی است و صرفاً حوزه‌های آزمون نهایی و سراسری مدارس آموزش و پرورش به قوت خود باقی است و امتحانات دانشگاه‌ها نیز به هفته اول بهمن ماه موکول می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای عدم ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی و شهرداری به مردم، واحدهای کشیک در این دو روز روز فعال است.

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارت استان البرز غیرحضوری شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با  بیان اینکه مدارس استان غیرحضوری و کودکستان ها تعطیل شد، گفت: امتحانات نهایی مطابق زمان‌بندی قبلی برگزار خواهد شد.

علی حجرگشت اظهار کرد: با توجه به برودت هوا، افت فشار گاز و به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز فردا شنبه ۲۴ دی ماه تمامی کودکستان‌ها (مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها) تعطیل و تمامی مدارس استان البرز به صورت غیر حضوری و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد.

همچنین  استاندار البرز گفت: فردا شنبه ۲۴ دی ماه کلیه ادارات و سازمان‌های استان البرز به صورت دورکاری و مدارس در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری خواهند بود.

مجتبی عبداللهی بعد از ظهر جمعه پس از بازدید از مراکز مختلف و حضور در شرکت ملی گاز و نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان و اطلاع از وضعیت تولید و مصرف گاز و فرآورده‌های نفتی کشور اظهار کرد: فردا شنبه ۲۴ دی ماه کلیه ادارات و سازمان‌های استان البرز به صورت دورکاری و مدارس در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری خواهند بود.

فعالیت تمامی ادارات اصفهان شنبه به صورت دورکاری است

بنا به تصمیم کمیته مدیریت بحران استان اصفهان تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی و بانک ها در روز شنبه ۲۴ دی ماه به صورت دورکار فعالیت می‌کنند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف انرژی در استان و با توجه به شرایط جوی و برودت شدید دما اتخاذ شد.

وی ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

شیشه فروش بیان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، امتحانات نهایی مدارس و آزمون‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مطابق با برنامه قبلی و با تاکید بر رعایت دقیق صرفه جویی در مصرف انرژی برگزار خواهد شد.

تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی آذربایجان شرقی در روز شنبه

ادارات آذربایجان شرقی در روز شنبه ۲۴ دی تعطیل و مراکز آموزشی استان غیرحضوری شد.

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به برودت هوا و لزوم مدیریت مصرف انرژی، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در روز شنبه ۲۴ دی، تعطیل و فعالیت مدارس و مراکز آموزش عالی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

همچنین مدارس و مراکز آموزش عالی، امتحان‌های دانش‌آموزان و دانشجویان را به روزهای آتی موکول کنند.

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: با توجه به برودت شدید هوا و به منظور مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ مدارس استان آذربایجان شرقی در مقطع پیش دبستانی تعطیل و فعالیت آموزشی تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی، غیر دولتی و استثنایی شهری و روستایی در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه امتحانات نهایی دی ماه طبق زمانبندی قبلی برگزار خواهد گردید و امتحانات هماهنگ استانی مدارس بزرگسالان، داوطلبان آزاد و مدارس از راه دور و امتحانات داخلی مدارس لغو و برابر برنامه آتی برگزار خواهد شد.

ادارات استان اردبیل روز شنبه دورکار شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از دورکاری همه دستگاه‌های اداری استان به غیر از مراکز امدادی خدماتی و درمانی خبر داد.

کاظم دبیر گفت: در پی برودت هوا در مناطق مختلف کشور و کاهش فشار گاز در برخی استان‌های شمال‌شرقی، شنبه ۲۴ دی در استان اردبیل فعالیت دستگاه‌های اداری و اجرایی به‌صورت دورکاری خواهد بود.

وی افزود: همچنین فعالیت آموزشی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی غیرحضوری و از طریق سامانه شاد و آغاز به‌کار فعالیت بانک‌ها و مراکز بهداشتی نیز با ۲ ساعت تأخیر خواهد بود.

دبیر تصریح کرد: تصمیم بر فعالیت دانشگاه‌ها هم به‌دلیل برگزاری امتحان پایان ترم، با خود دانشگاه‌ها خواهد بود.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل برودت هوا و مدیریت مصرف گاز، در کلیه نواحی و مناطق استان اردبیل فعالیت‌های آموزشی تمامی دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام و کلیه امتحانات داخلی به زمان دیگری موکول خواهد شد. ضمناً امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته‌های نظری به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: به اطلاع می‌رساند کلیه امتحانات پایان‌ترم دانشگاه محقق اردبیلی از روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ طبق برنامه امتحانی ارائه شده برگزار خواهد شد و دانشگاه محقق اردبیلی فعال بوده و تعطیل نیست.

ادارات استان تهران روز شنبه تعطیل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: ادارات استان تهران روز شنبه تعطیل شد.

قدرت الله شفیقی اظهار داشت: تمام ادارات، نهادها و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ تعطیل است.

وی افزود: امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان و نیز برنامه‌های عادی مدارس و دانشگاه‌ها به قوت خود باقی است و تصمیم گیری در این خصوص با خود دانشگاه‌ها و مدارس است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان به فعالیت عادی خود ادامه خواهند داد و تعطیل نیستند.

ادارات استان قم روز شنبه دورکار شد

بر اساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم کلیه دستگاه های اجرایی قم فردا شنبه دور کار شدند.

استاندار قم طی اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به برودت هوا بخصوص در شمال و شمال غرب و شمال شرق کشور و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز از انرژی، فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی، سازمانها، نهادها، شرکت‌ها، مؤسسات و بانک‌ها به استثنا مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و شعب کشیک اعلام شده بانک‌ها در روز شنبه مورخ ۲۴ دیماه ۱۴۰۱ در سطح استان به صورت دور کار خواهند بود.

ادارات گلستان شنبه و یکشنبه دورکاری و مدارس غیرحضوری است

استاندار گلستان با اشاره به استمرار برودت دما در استان گفت: با هدف صرفه جویی در مصرف گاز روز شنبه و یکشنبه فعالیت ادارات گلستان به صورت دورکاری و مدارس غیرحضوری است.

محمد زنگانه اظهار کرد: فردا شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ دی)، ادارات گلستان دورکاری و مدارس غیرحضوری است.

استاندار گلستان افزود: در پی تداوم سرمای شدید و افزایش مصرف گاز و با هدف مدیریت مصرف، فعالیت ادارات استان به غیر از دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی فردا به صورت دورکاری است.

زنگانه اضافه کرد: مدارس استان هم غیرحضوری است و کلاس‌های درس در بستر شاد انجام می‌شود.

وی افزود: فقط امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم، طبق روال برقرار است.

فعالیت تمامی مدارس میرجاوه به صورت غیرحضوری خواهد بود

فعالیت تمامی مدارس شهرستان میرجاوه فردا شنبه ۲۴ دی ماه به صورت غیر حضوری و در بستر شاد برگزار می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی فرمانداری میرجاوه و با تصمیم ستاد مدیریت بحران این شهرستان، به دلیل تداوم سرما، برودت هوا و یخبندان فعالیت تمامی مدارس شهرستان میرجاوه شنبه ۲۴ دیماه به صورت غیر حضوری و در بستر شاد برگزار می‌شود.

امتحانات نهایی دی‌ماه نیز مطابق برنامه برگزار می‌شود.

مدارس آذربایجان غربی روز شنبه غیرحضوری شد

آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد که به دلیل برودت هوا و لزوم صرفه جویی مدیریت مصرف انرژی فردا شنبه تمام مدارس آذربایجان غربی غیرحضوری است.

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تصمیم کارگروه سوخت استان، مبنی بر برودت هوا و افت شدید دما و لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی، تمامی مدارس، آموزشگاه‌های علمی آزاد و مراکز آموزشی وابسته به آموزش و پرورش استان فردا شنبه ۲۴ دی ماه غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد پذیرفت.

بر اساس این اطلاعیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد و امتحانات داخلی و هماهنگ استانی لغو و زمان برگزاری متعاقباً از طریق مدیران مدارس به دانش آموزان و اولیای گرامی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

ارسال نظر