شاخص بورس با چه شرایطی دوباره صعودی می‌شود؟

۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۰۷:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۰۶۹
شاخص بورس با چه شرایطی دوباره صعودی می‌شود؟

 

بازار سهام پس از عبور از فراز و نشیب‌های بسیار در نهایت پاییز امسال و تحت تاثیر تصمیمات درست اتخاذ شده توسط دولت و سازمان بورس به مدار صعود بازگشت و توانست روزهای خوشی را پیش روی سهامداران قرار دهد.

به گزارش ایرنا، با توجه به رشد شاخص بورس در چند روز گذشته و پیش‌بینی اکثر فعالان بازار مبنی بر کاهش نوسانات شاخص بورس، اما برخی از سهامداران به دلیل ضرر و زیان‌های سنگینی که در چند وقت گذشته متحمل شده بودند، اکنون نگران نزول دوباره شاخص بورس و کاهش ارزش سرمایه‌هایشان در این بازار هستند.

در این رابطه، حسین عبدی کارشناس بازار سرمایه به بهبود روند معاملات بورس در چند وقت گذشته اشاره کرد و گفت: بازار سهام در فصل پاییز و تحت تاثیر تصمیمات اتخاذ شده برای تغییر مسیر شاخص بورس، شرایط بهتری را نسبت به گذشته تجربه کرد و امیدواری را به سهامداران حاضر در بازار بازگرداند.

وی معتقد است که علت اصلی بازگشت رشد به معاملات بورس، ناشی از حرکت بازارهای موازی و نیز وجود شرایط تورمی در اقتصاد کشور است.

عبدی خاطرنشان‌کرد: رشد بازار ارز کمک کرد تا بازار سرمایه هم به عنوان بازار دارایی محور، ارزش خود را حفظ کند و از این تورم عقب نماند که همین امر باعث صعود دوباره شاخص بورس و جبران ضرر و زیان سهامداران در بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های دولت برای تغییر شرایط بازار با اثر مثبت بر روند معاملات بورس همراه بود، گفت: در فصل پاییز شرکت‌های کوچک و متوسط رشد بیشتری را نسبت به شرکت‌های بزرگ تجربه کردند.

وی بیان کرد: اکنون برخی موارد مانند قطعی گاز، کنترل نرخ محصولات شرکت‌های بزرگ و قیمت‌گذاری دستوری به عنوان تهدیدات عمده بازار تلقی می‌شوند و همین امر باعث شد تا شرکت‌های بزرگ رشدی را همسو با دیگر شرکت‌ها تجربه نکنند.

عبدی خاطرنشان‌کرد: در خصوص برتری صنایع حاضر در بازار طی چند وقت گذشته می‌توان گفت که صنعت خودرو رشد بسیار خوبی را در این مدت تجربه کرد، در واقع سیاست‌گذاری دولت و هدایت‌های انجام شده برای انجام فروش خودرو در بورس کالا باعث ایجاد تغییر مسیر این گروه در بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان‌داشت: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع خودروسازان است و مشکل سرمایه در گردش خودروسازان را برطرف می‌کنند که از این طریق قطعه‌سازان به‌طور حتم به مطالبات خود خواهند رسید.

وی تاکید کرد: شرکت‌های خودروسازی در گزارش ماهانه خود نشان دادند که وضعیت بسیار بهتری را در مقایسه با گذشته تجربه می‌کنند.

عبدی، به علت رشد صنعت خودرو در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر این صنعت به دلیل تغییر نگاه دولت به صنعت خودرو بهبود یافته و به نظر می‌رسد مسوولان قصد احیای صنعت خودرو را دارند که این تصمیم مهم را در صورت‌های مالی و سیاست‌گذاری‌های جدید دولت شاهد هستیم. 

 

ارسال نظر