سکه ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزار تومان و دلار 25700 تومان معامله شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۰۰۶

گروه بانک و بیمه | 

نرخ ارز روز چهارشنبه نیز همچنان با افزایش همراه بود و قیمت دلار ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و هر یورو ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد. اونس جهانی نیز 1815 دلار معامله شد و در نتیجه قیمت طلا و سکه نیز بالا رفت. قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.  نرخ دلار در صرافی‌های بانکی (چهارشنبه، ۱۳ مردادماه) با ۲۵۲ تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته به ۲۵ هزار و ۳۵۱ تومان رسید.قیمت فروش یورو در مقایسه با روز گذشته با ۱۰۱ تومان افزایش به ۲۹ هزار و ۶۹۴ تومان رسید. قیمت خرید هر دلار ۲۴ هزار و ۸۴۹ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۹ هزار و ۱۰۶ تومان بود.علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۴ هزار و ۷۰۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۹۲۶ تومان اعلام شد.نرخ خرید یورو در این بازار ۲۹ هزار و ۲۹۸ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۵۶۵ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات روز سه‌شنبه، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۴۷۰ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۳۱۷ تومان معامله شد.  دلار از هشتم خردادماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و در این فاصله به سوی کانال ۲۴ هزار تومان خیز برداشت، اما دوباره کاهش یافت و در کانال ۲۳ هزار تومانی در نوسان بود و طی هفته گذشته دوباره در کانال ۲۴ هزار تومان نوسان داشت و از شنبه گذشته وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد و در یک هفته گذشته همواره در قیمت ۲۵ هزار تومان نوسان داشته است. . نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ به دلیل افزایش قیمت ارز و انس جهانی شاهد رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم. محمد کشتی آرای نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: انس جهانی به ۱۸۱۵ دلار رسید و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان فروخته شده است.هر مثقال طلا ۴ میلیون ۷۶۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

      افزایش ملایم طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار امریکا، اندکی بالا رفت اما همچنان در بازه معاملاتی اخیرش مانده است.بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۴ دلار و ۲۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۶ دلار رسید..به دنبال تضعیف دلار قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد افزایش بود، اما در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر آمارهای بازار کار امریکا هستند رشد قیمت محدود بود.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1814 دلار و 27 سنت رسید، در حالی که قیمت فلز زرد در معاملات آتی با 0.1 درصد رشد به 1816 دلار رسید. به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا مانند بازارهای ارز منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه امریکاست. حرکت قیمت طلا تحکیمی اما از نظر ساختاری مثبت بوده است و تصور می‌کنم به رشد بیشتر در روزهای آینده اشاره دارد. همگرا شدن میانگین قیمت ۱۰۰ روزه و قیمت ۲۰۰ روزه نشان می‌دهد که طلا قیمت جدیدی را خواهد شکست و تصور می‌کنم آمار اشتغال روز جمعه عامل تعیین‌کننده باشد.گزارش اشتغال ملی که روز جاری از سوی موسسه ADP منتشر خواهد شد، به انتظارات در خصوص آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی امریکا شکل خواهد بخشید. میشل بومان، از مقامات بانک مرکزی امریکا روز سه شنبه گفت: بازار کار اندکی زمان می‌برد تا از تبعات همه‌گیری ویروس کرونا بهبود پیدا کند و کارهای بیشتری لازم است انجام شود تا اقتصاد به بهبودی کامل بازگردد. ماری دالی، رییس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو نظرات مشابهی را ابراز کرد. دلار در برابر سایر ارزهای رقیب در پایین‌ترین رکورد اخیرش قرار دارد.بر اساس گزارش رویترز، اظهارات هفته گذشته جروم پاول، رییس بانک مرکزی امریکا درباره عدم افزایش نرخ‌های بهره به این زودی، باعث صعود بیش از یک درصدی طلا و نزول دلار به پایین‌ترین رکورد یک ماهه شده بود.

      درخواست از وزیر‌ بهداشت  برای واکسیناسیون صرافان

رییس سابق کانون صرافان ایران از وزیر بهداشت درخواست کرد با توجه به خدمت‌رسانی صرافی‌های سراسر‌ کشور‌ پا به پای سیستم بانکی کشور که در خط مقدم خدمات مالی و مقابله با تحریم قرار دارند، این صنف در اولویت تزریق واکسن قرار گیرد. کامران سلطانی‌زاده رییس سابق کانون صرافان ایران ضمن تشکر ویژه از سرعت بخشیدن به طرح واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت که در این ایام سخت کادر بهداشت و درمان کشور ایثار‌گرانه و فداکارانه تلاش فراگیری دارند، از وزیر بهداشت درخواست کرد با توجه به خدمت‌رسانی صرافی‌های سراسر‌ کشور‌ پا به پای سیستم بانکی کشور که در خط مقدم خدمات مالی و مقابله با تحریم قرار دارند، این صنف در اولویت تزریق واکسن قرار گیرد.با توجه به تعداد محدود صرافی‌های سراسر کشور که حدود 700 صرافی است و با توجه به عنایت ویژه وزارت بهداشت درخصوص واکسیناسیون کارمندان بانک، این واکسیناسیون می‌تواند به ادامه چرخه خدمت‌رسانی شبکه ارزی و مالی صرافان در اقصی نقاط کشور کمک بسزایی داشته باشد. صرافان سراسر کشور در دوران تحریم با دور زدن تحریم‌های نا‌برابر و‌ ناجوانمردانه جامعه‌ جهانی علیه کشور عزیزمان، در کنار بخش‌های مختلف کشور با تمام توان با دور زدن تحریم‌ها نگذاشتند لحظه‌ای واردات کالا‌ها و حتی داروها و‌ بسیاری‌ از‌ تبادلات مالی به مشکل برخورد.

 

ارسال نظر