تازه‌ترین وضعیت اینترنت در ایران و جهان/ اینترنت ایران کندتر شد+ عکس

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۱۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۷۳۹
تازه‌ترین وضعیت اینترنت در ایران و جهان/ اینترنت ایران کندتر شد+ عکس

اینترنت موبایل ایران در ماه دسامبر سال 2022 با هفت پله سقوط به رتبه 55 در میان 141 کشور رسید. بر اساس آمار سایت اسپیدتست سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲، ۳۹.۳۲ مگابیت بر ثانیه بود.

به گزارش ایسنا، طبق آخرین آمار منتشر شده در وب سایت اسپیدتست، تا ماه دسامبر ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۶.۷۴ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل  ۹.۶۶ مگابیت بر ثانیه و تأخیر  ۲۸میلی ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود ۷۵.۱۸مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۲.۵۲ مگابیت برثانیه و تأخیر ۱۰ میلی ثانیه است.

سرعت

این درحالی است که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۳.۹۷مگابیت‌ بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۹.۳۴ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۲۸ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت هم میانه جهانی سرعت دانلود، ۷۴.۵۴مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۳۱.۷۵ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به ترتیب قطر (۱۶۹.۵۱)، امارت متحده عربی (۱۵۳.۰۹)، نروژ (۱۲۸.۱۴)، کروه جنوبی (۱۲۲.۵۵) و دانمارک (۱۹۹.۵۵) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور(۲۲۵.۷۱)، چین(۲۲۳.۴۹)، شیلی (۲۲۰.۹۶)، امارات متحده عربی (۲۰۶.۱۲)، هنگ کنگ (۲۰۱.۷۹) تعلق دارد.

بر اساس اطلاعات این وب سایت، در زمان بررسی شده میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۹.۴۲ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۱.۰۲ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹  میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۵۵ از میان ۱۴۱ کشور رسانده است.

سرعت

این درحالی است که در ماه نوامبر سال جاری میلادی میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۴۰.۹۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۱.۳۹  مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۴۸ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.

بر اساس این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از تایلند و اوگاندا سریع تر و از لهستان و آلبانی کندتر است.

رتبه

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران ۱۱.۶۶ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود ۱.۹۱ مگابیت و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۴ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند. براساس این آمار، اینترنت ثابت ایران درحال حاضر از نیجریه و سورینام سریع تر و از تانزانیا و فیجی کندتر است.

 

ارسال نظر