دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۸۳۵

 الزام شرکت‌های فناوری‌امریکایی به رعایت حریم خصوصی کاربران 

سه نماینده حزب دموکرات امریکا از کمیسیون فدرال تجارت خواسته‌اند تا ایجاد تغییرات با هدف حفاظت از کاربران جوان در شرکت‌های فناوری مانند فیس‌بوک، یوتیوب و تیک‌تاک را تضمین کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، اد مارکی، کتی کاستور و لوری تراهان در نامه‌ای به نگرانی‌های قانونگذاران درباره کاربران جوان در فضای آنلاین و تعهدات اخیر شرکت‌های فناوری اشاره کردند. به گفته آنها وظیفه کمیسیون فدرال تجارت تضمین این موضوع است که پلتفرم‌های فناوری در راستای بیانیه‌های عمومی و سیاست‌های درباره حریم خصوصی کودکان و نوجوانان عمل کنند. این در حالی است که هفته گذشته فرانسیس هوگن کارمند سابق فیس‌بوک در جلسه استماع کمیته بازرگانی کنگره شهادت داد و گفت: «محصولات فیس‌بوک به کودکان و بازار سهام آسیب می‌رساند و دموکراسی را تضعیف می‌کند.» همین امر انتقادات وسیعی را علیه فیس‌بوک برانگیخت. قانونگذاران با اشاره به استفاده روزافزون کاربران جوان از فضای آنلاین در نامه خود به کمیسیون فدرال تجارت نوشته‌اند: «ما شما را تشویق می‌کنیم تا از تمام ابزارهای در اختیار خود استفاده و عملکردهای مربوط به داده‌ها در شرکت‌ها را بررسی کنید. همچنین تضمین کنید آنها به تعهدات عمومی خود پایبند هستند.» در همین راستا انگلیس در ماه گذشته با اجرای قانون «کد طراحی مناسب سنی 

(Age Appropriate Design Code) » تغییراتی را در این زمینه اجرایی کرده است. کمیسیون فدرال تجارت امریکا و فیس‌بوک از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

فروش غیرقانونی جنگل‌های آمازون از طریق فیس‌بوک

عده‌ای کلاهبردار از امکانات فیس‌بوک برای فروش جنگل‌های مشهور آمازون استفاده کرده‌اند. به گزارش مهر به نقل از ورج، فروش زمین‌های جنگل‌های آمازون که در شرایط فعلی نیز در معرض نابودی است، محیط زیست و زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تهدید می‌کند و کلاهبرداران برای فریب مردم و کسب سود به انتشار آگهی‌های تبلیغاتی غیرقانونی در فیس‌بوک متوسل شده‌اند. به دنبال گسترش این پدیده در فیس‌بوک و اعتراض به آن، این شبکه اجتماعی روز جمعه اعلام کرد سیاست‌های تجاری خود را تغییر می‌دهد تا فروش زمین‌های محافظت شده در فیس‌بوک و پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ به‌طور صریح ممنوع شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قطعات وسیعی از جنگل‌های آمازون از طریق فیس‌بوک برای فروش عرضه شده است.

 

ارسال نظر