دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۸۶۵

تخفیف  مالیاتی  سنگین برای کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ

شهر تیلور تگزاس یکی از مکان‌هایی که سامسونگ برای کارخانه تراشه‌سازی ۱۷ میلیارد دلاری خود در نظر گرفته است، در نظر دارد در صورت انتخاب شدن از سوی این غول کره‌ای تخفیف مالیات بر املاک قابل ملاحظه‌ای عرضه کند. به گزارش ایسنا، تیلور با شهر آستین تگزاس برای ساخته شدن این کارخانه رقابت می‌کند. انتظار می‌رود این کارخانه حدود ۱۸۰۰ شغل جدید ایجاد کند. سامسونگ اعلام کرده است مکانهای دیگری در آریزونا و نیویورک را هم برای انتخاب محل ساخت کارخانه بررسی خواهد کرد. کاندیداهای دیگر هنوز تخفیفهای مالیاتی برنامه‌ریزی شده برای سامسونگ را اعلام نکرده‌اند. قطعنامه پیشنهادی که در وب سایت شهر تیلور منتشر شده است، نشان می‌دهد زمینی که سامسونگ برای ساخت کارخانه استفاده می‌کند کمکی معادل ۹۲.۵ درصد مالیات املاک ارزیابی شده به مدت ۱۰ سال، ۹۰ درصد برای ۱۰ سال بعدی و ۸۵ درصد برای ۱۰ سال پس از آن دریافت خواهد کرد. مشوقهای دیگر شامل تخفیف مالیاتی ۹۲.۵ درصد برای ساخت ساختمان جدید در این محل به مدت ۱۰ سال و بازپرداخت هزینه‌های بازبینی توسعه است. قطعنامه پیشنهادی روز چهارشنبه از سوی شورای شهر تیلور و کمیسونر ویلیامسون کانتی بررسی خواهد شد. پایگاه در نظر گرفته شده در شهر تیلور در حدود ۴۰ کیلومتری آستین قرار دارد و مساحت آن به ۴.۸۱ کیلومتر می‌رسد که بسیار بزرگ‌تر از پایگاه پیشنهادی در شهر آستین است. بر اساس گزارش رویترز، اگر سامسونگ تصمیم بگیرد در تیلور کارخانه تراشه‌سازی خود را احداث کند، برنامه ساخت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و تولید کارخانه تا اواخر سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد.

نامه جمهوری‌خواهان به رییس برکنار شده یاهو

گروهی یازده نفره از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره نامه‌ای برای مدیران ۱۳ شرکت فناوری ارسال کردند. اما نامه آنها خطاب به یاهو برای مریسا میر فرستاده شده که از سال ۲۰۱۷ مسوولیتی در آنجا ندارد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، نمایندگان جمهوری‌خواه مذکور در نامه خود که با لحن تندی نوشته شده به مدیران شرکت‌های فناوری هشدار داده‌اند که اگر با درخواست‌های دولت برای ارایه سوابق و اطلاعات مهاجمان به کنگره در ششم ژانویه که به تحریک ترامپ انجام شد، موافقت کنند باید منتظر اقدامات قضایی و حقوقی باشند. اما نکته جالب در این زمینه آن است که نامه ارسالی برای یاهو خطاب به مریسا میر نوشته شده که از سال ۲۰۱۷ به این سو مسوولیتی در شرکت مذکور ندارد. وی چهار سال قبل از مدیرعاملی یاهو برکنار شد و عملکرد چندان موفقی در این شرکت نداشت. سایر نامه‌های مذکور خطاب به مدیران آمازون، ‌ای او ال، اپل، ‌ای تی‌اند تی، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، اسنپ، تی موبایل، توییتر، یو اس سلولار و وریزون نوشته شده‌اند. ظاهراً نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره شناخت دقیقی از شرکت‌های فناوری مرتبط با این بحث نداشته‌اند و از ارسال نامه‌های مذکور برای بسیاری از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد مانند رد ایت، تلگرام، تیک تاک و غیره خودداری کرده‌اند. ظاهراً فهرست در اختیار این نمایندگان بسیار قدیمی است. کارشناسان می‌گویند ظاهراً دانش نمایندگان کنگره و به خصوص نمایندگان جمهوری‌خواه در حوزه فناوری قدیمی و به روزنشده است و همین می‌تواند مشکلات جدی دیگری در آینده به خصوص در حوزه قانون‌گذاری در امریکا ایجاد کند.

سوءاستفاده از نقص نرم‌افزار امریکایی کانفلوئنس

سازمان سایبرکام در امریکا از سوءاستفاده هکرها از یک نقص امنیتی در نرم افزار کانفلوئنس خبر داده‌اند که توسط شرکت امریکایی اطلسین تولید شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، این شرکت برای به روز کردن نرم افزار 

یادشده یک وصله نرم افزاری به نام CVE-۲۰۲۱-۲۶۰۸۴ عرضه کرده و هکرها با بررسی آن به سرعت حفره امنیتی تازه برنامه کانفلوئنس را یافته‌اند و به این برنامه حمله کرده‌اند. سایبرکام هشدار داده که سوءاستفاده از آسیب‌پذیری یادشده طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت و کاربران باید هر چه سریع‌تر وصله CVE-۲۰۲۱-۲۶۰۸۴ را بارگذاری و نصب کنند. این سازمان بیم دارد که روند حمله به کانفلوئنس طی آخر هفته جاری که مصادف با روز کارگر در امریکا است تشدید شود. وصله CVE-۲۰۲۱-۲۶۰۸۴ برای رفع یک آسیب‌پذیری در سرور و دیتاسنتر کانفلوئنس عرضه شده و مربوط به نسخه‌های متعددی از آن است. هکرها از این طریق می‌توانند در قالب یک کاربر مجاز کدهای مخرب خود را بر روی سرورها یا دیتاسنترها اجرا کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان سوءاستفاده از آسیب‌پذیری یادشده در کشورهایی مانند برزیل، چین، هنگ کنگ، نپال، رومانی، روسیه و امریکا بیش از دیگر کشورها بوده است. کانفلوئنس یک نرم‌افزار تحت وب است که توسط شرکت‌های تجاری برای پیشبرد طرح‌های مشارکت جویانه تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌‌افزار در یک دهه اخیر محبوبیت زیادی برای مستندسازی طرح‌های کاری و حرفه‌ای پیدا کرده است.

 

ارسال نظر