آغاز مسافرگیری در ۵ ایستگاه جدید مترو از امروز

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۰۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۵۲۱
آغاز مسافرگیری در ۵ ایستگاه جدید مترو از امروز

از امروز مسافرگیری در 5 ایستگاه جدید متروی پایتخت عملیاتی می‌شود. مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه این خبر را اعلام کرد.

درستی با بیان اینکه مراسم افتتاح ۵ ایستگاه مترو روز شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور و دکتر زاکانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: پذیرش مسافر در ایستگاه دادمان در خط ۷ مترو و ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولی‌عصر(عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ مترو از فردا یکشنبه ۲۸ اسفندماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ ایستگاه بهره‌برداری‌شده در خط ۶ مترو قرار دارد، افزود: این خط تاکنون با ۱۳ ایستگاه در قالب ۱۷ کیلومتر مسیر به مسافران متروی پایتخت سرویس‌دهی می‌کرد و حالا با افتتاح ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولی‌عصر(عج)، بوستان لاله و کارگر، عملاً ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا بزرگراه شهید ستاری به‌صورت یکپارچه در خدمت مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خط ۶ امکان دسترسی راحت مسافران این خط به سایر خطوط در ۵ ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر با خط یک، ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲، ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر(عج) با خط ۳، ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ و ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس با خط ۷ فراهم شد.

درستی با بیان اینکه با بهره‌برداری از ایستگاه دادمان در خط ۷ متروی تهران دسترسی شهروندان و مسافران مترو به شمال غرب پایتخت تسهیل شد، افزود: با افتتاح این ایستگاه، خط هفت مترو با ۲۳ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

وی درباره نحوه سرویس‌دهی در این ایستگاه‌ها، گفت: ساعت فعالیت ایستگاه‌های جدید همانند تمام ایستگاه‌های خطوط درون‌شهری از ساعت

 ۵: ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۲ است و فاصله حرکت قطارها در خط شش ۱۵ دقیقه و در خط هفت ۱۲ دقیقه یک‌بار است. بر اساس این گزارش، روز شنبه مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌شده در متروی تهران به ۲۶۹ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۴۹ ایستگاه رسید.

سید ابراهیم رییسی صبح دیروز در آیین افتتاح ۵ ایستگاه و بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر مسیر ریلی از قطعات میانی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، تسهیل حمل و نقل و ساماندهی تردد مسافران در کلان‌شهر تهران را دغدغه‌ای همیشگی و بسیار مهم دانست و از تلاش‌ها و اقدامات مجموعه مدیریت شهری برای توسعه مترو قدردانی کرد.

وی گفت: مدیریت و خدمت‌رسانی در کلان‌شهر تهران کار آسانی نیست، اما با انگیزه بالا، مجاهدت، اخلاص و روحیه مردم‌داری عزیزان ما در شهرداری تهران کارهای بزرگی در این عرصه صورت گرفته که انجام آنها با امکانات و اعتباراتی که وجود دارد به سهولت امکان‌پذیر نبوده است.

وی اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه در بخش مترو را امیدبخش دانست و تأکید کرد: امروز مردم می‌دانند که شهرداری با روحیه بسیجی و جهادی با تمام وجود برای رفاه آنها تلاش می‌کند و برای آینده برنامه دارد. رییس‌جمهور خدمات شهری را کاری چندبعدی دانست که نیازمند همدلی و همراهی دولت و ملت است و خاطرنشان کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که بی‌منت شهرداری تهران را در خدمت‌رسانی قوی و باکیفیت به مردم یاری دهد.

وی با بیان اینکه «همراهی مردم با مدیریت خدمات شهری و شورای شهر به عنوان تبلور اراده شهروندان، رفاه اجتماعی را به ارمغان می‌آورد»، خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال القای یأس و ناامیدی و ناتوانی در جامعه است اما ما ملت ایران معتقد به فرهنگ «ما می‌توانیم» هستیم.

وی گفت: شهرداری تهران در سایه این فرهنگ با همت بلند کارهای ماندگاری را انجام داده و آنچه امروز در توسعه مترو و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید شاهد آن هستیم نمادی از این همت مدیریت شهری است. امروز فضای کشور فضای کار و تلاش است و چنین فضایی حتماً رضایتمندی و اعتماد مردم را به دنبال خود دارد و برای کشور تولید قدرت می‌کند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه در بخش مترو، آیت‌الله رییسی را مدافع مدیریت شهری دانست و از حمایت‌ها و کمک‌های ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها به ویژه در خصوص توسعه مترو و تأمین واگن‌های مورد نیاز از طریق تولید ملی و واردات قدردانی کرد. شهردار تهران همچنین اعلام کرد: در برنامه‌ای ۷ ساله بنا داریم پرونده متروی تهران را ببندیم و شرایط را برای جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر در روز فراهم کنیم.

 

ارسال نظر