تعارف‌های سیاسی را برای تغییر قیمت اینترنت کنار بگذارید!

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۰۳:۳۱:۲۳
کد خبر: ۱۸۸۸۱۳

طی نشستی که صبح امروز یکشنبه با حضور فعالان حوزه اینترنت و مخابرات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد، در رابطه با موضوع «تعرفه‌گذاری اینترنت» بحث و تبادل نظر به عمل آمد.  به گزارش سیتنا، در ابتدای این نشست، حسین اسلامی، رییس هیات‌مدیره این سازمان ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران به ارایه گزارشی از نشست پیشین که با حضور نمایندگان اپراتورها درباره همین موضوع برگزار شده بود، پرداخت. به گفته اسلامی تعرفه‌های مرتبط با حوزه ارتباطات، نحوه تعرفه‌گذاری، نگاهی به مسیر طی شده‌ در چند سال گذشته و بررسی مسیر پیش‌رو مباحثی بودند که در نشست قبلی مورد بررسی قرار گرفته بود. اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به نوع نگاه دولت قبلی در نگه‌داشت هزینه‌ها به صورت حداقلی، در درون مجموعه‌ها نیز امکان سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم نشده است. این موضوع در جلسه پیشین نیز مورد تایید افراد حاضر در نشست قرار گرفت و گفته شد که ادامه مسیر با شرایط فعلی غیرممکن خواهدبود.

   پیشنهاد قیمت عادلانه اینترنت حق خدمت‌دهندگان است

او تأکید کرد: در شرایط اقتصادی امروز با توجه به تورم و هزینه‌های تمام شده، خدمات‌دهندگان نیز این حق را برای خود قائل هستند که نسبت به پیشنهاد یک قیمت عادلانه اقدام کنند. متقابلاً عامه مصرف‌کنندگان نیز راغبند تا هزینه معقول و مناسبی را برای دریافت این خدمات بپردازند. اسلامی به نقش تشکل‌ها در رسیدن به نقطه تلاقی رضایت خدمات‌دهندگان و خدمات‌گیرندگان اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری دولت در تعرفه‌گذاری در دراز مدت نشان‌دهنده این است که نه رضایت مصرف‌کنندگان را به همراه داشته و نه رضایت ارایه‌دهندگان را. رویکرد دولت جدید نیز بر عدم دخالت حداکثری است.

   کیفیت اینترنت یک شبه بهبود نمی‌یابد!

فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات‌مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز با بیان اینکه مسائلی که امروزه درباره آن بحث می‌شود موضوع تازه‌ای نیست، ادامه داد: از چند سال قبل در بیانیه‌ها، مکاتبات و نشست‌ها از این موضوعات صحبت می‌کردیم و هشدار می‌دادیم. اتفاقی که درحال رخ‌دادن است مشابه اتفاقی است که برای شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور محوری که زیر ساخت‌های ارتباطی را در اختیار دارد، افتاده است. رستگار خاطرنشان کرد: ما چند سال قبل هم درباره اپراتورهای همراه هشدار داده بودیم که به زودی دچار مشکل خواهند شد‌ و اصولاً تکیه بر شبکه‌های موبایل برای دادن سرویس‌های اساسی و پهن باند، تکیه درستی نیست.

 

ارسال نظر