خبر

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۵۶

یارانه معیشتی اردیبهشت امشب واریز می‌شود

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: چهارشنبه مرحله جدید حمایت معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: ششمین مرحله کمک حمایت معیشتی فردا چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. بر اساس اعلام قمصریان این کمکها به حساب 18 میلیون و 687 هزار خانوار واریز خواهد شد.

تحقیق و تفحص از گمرک روی میز کمیسیون اقتصادی 

رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس از گمرگ کشور در حالی از تحویل گزارش تحقیق و تفحص به کمیسیون اقتصادی مجلس در سال قبل خبر داده که با عدم پیگیری این گزارش در چند هفته آینده ممکن است ابهامات تحقیق و تفحص مذکور جدی شود. به گزارش تسنیم، تحقیق و تفحص از گمرک کشور از مرداد سال 97 در مجلس کلید خورده است و اکنون در سال 99 حدود 21 ماه است که از شروع فرآیند رسیدگی به تخلفات احتمالی گمرک می‌گذرد. هر چند هنوز از جزییات این گزارش اطلاعی در دست نیست اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد بعد از تحویل گزارش به کمیسیون اقتصادی مجلس عملا این گزارش به هیات رییسه مجلس تحویل داده نشده است.

کاهش نرخ سود بانکی اقدامی واقع‌بینانه بود

طهماسب مظاهری، رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: در شرایط فعلی، تصمیم بانک مرکزی مبنی بر کاهش سود براساس یک ارزیابی واقع‌بینانه صورت گرفته است. چند سالی است که بانک‌ها سود علی‌الحساب را به عنوان سود قطعی به سپرده‌گذاری پرداخت می‌کنند، در واقع بانک اگر سود بیشتری به دست بیاورد، پول بیشتر را به سپرده‌گذار پرداخت نمی‌کند که این خلاف قانون بانکداری بدون رباست. بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند امسال عملیات بانکی و تسهیلاتی که بانک‌ها به مشتریان پرداخت می‌کنند، سود کمتری نسبت به سال گذشته داشته باشد، در نتیجه تصمیم به کاهش سود علی‌الحساب گرفته که در شرایط فعلی، تصمیم بانک مرکزی مبنی بر کاهش سود براساس یک ارزیابی واقع‌بینانه انجام شده است.

 

ارسال نظر