جلسه هم‌اندیشی اهداف و استراتژی افق ۱۴۰۱- ۱۳۹۹ گروه فولاد خوزستان برگزار شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۴۷
جلسه هم‌اندیشی اهداف و استراتژی افق ۱۴۰۱- ۱۳۹۹ گروه فولاد خوزستان برگزار شد

جلسه «هم‌اندیشی اهداف و استراتژی افق ۱۴۰۱-  ۱۳۹۹ گروه فولاد خوزستان» با حضور تحلیلگران اقتصادی و صنعت فولاد، اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد فولاد خوزستان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی، این جلسه با هدف هم اندیشی در خصوص بازنگری اهداف و استراتژی افق ۱۴۰۱ - ۱۳۹۹ گروه فولاد خوزستان برای دستیابی به مقاصد تعیین شده با دعوت از الهوردی تقوی تحلیلگر صنعت فولاد ایران و جهان، سعید اسلامی بیدگلی دبیرکلی نهادهای سرمایه‌گذاری روز پنجشنبه یکم اسفندماه ۹۸ در سالن چندمنظوره فرهنگسرای فولاد انجام شد.

محسن شیری‌بابادی مدیر استراتژی و تعالی سازمانی فولادخوزستان با خوشامدگویی به مدعوین، برنامه پیش رو را تشریح کرد.

در ادامه محمد مهدی مومن‌زاده عضو هیات مدیره فولادخوزستان عنوان کرد: در حوزه توسعه فولادخوزستان، تکمیل زنجیره ارزش در اولویت است و برای کمک به تولید، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد و مرابحه به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرارداده شده است.

وی با اشاره به لزوم آینده‌پژوهی در صنعت فولاد عنوان کرد: تدوین سند ۱۴۵۰ فولاد اقدام دیگری است که فولاد خوزستان در تلاش است انجام دهد و سرمایه‌گذاری در این حوزه را جهت‌دهی کند.

مومن‌زاده افزود: هیات مدیره شرکت رویکرد افزایش ارزش برای ذینفعان را جایگزین رویکرد افزایش ثروت برای سهامداران کرده تا بدین ترتیب هم ارزش افزوده بیشتری برای سهامداران ایجاد شود و هم گروه‌هایی مثل مردم، کارکنان، تامین کنندگان و اعتباردهندگان از رشد و توسعه فولاد بهره‌مند شوند.

در ادامه سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون‌های نهادهای سرمایه‌گذاری، عضو شورای عالی بورس و عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی مروری بر چشم‌انداز اقتصاد کلان داشت.

وی در سخنان خود به روند تورم در ایران، آثار نوسانات بر بازار، نقدینگی در گذر زمان که ریشه نرخ رشد ارز را در دل خود جای داده است، اشاره نمود.

اسلامی بیدگلی درباره وضعیت ایران در شاخص ادراک فساد، مشکلات ساختاری اقتصاد ایران، بازارهای مالی و روندهای اقتصادی در ایران به ارایه توضیح پرداخت.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ارشد فولاد خوزستان گفت: در این جلسه درباره چالش‌های اقتصاد کلان برای سال 1399 بحث و بررسی شد.

محمد نیکوکار قائم مقام ارشد مدیرعامل فولادخوزستان در ادامه گفت: اگر بخواهیم هزینه تمام شده شرکت را کاهش بدهیم، افزایش تولید نیاز است. در سال آینده باید سعی شود، برای حفظ محیط زیست، پروژه‌ها و فرآیندها بهینه‌سازی شوند. اگر بخواهیم شرکت پیشرفت نماید، تولید باید مداوم باشد.

نیکوکار افزود: حیات شرکت در گرو تملک در بالادست و پایین دست زنجیره تولید فولاد می‌باشد. در حوزه توسعه پروژه‌هایی تعریف شده که دقت و نظارت در اجرای آنها برای نوسازی کارخانه‌های ریخته‌گری‌ موجود، بسیار مهم است. اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های تعریف شده حیات فولاد خوزستان در محیط کسب و کار را تضمین می‌نماید.

وی یکی از چالش‌های مهم شرکت‌های صنعتی را محیط زیست دانسته و تصریح نمود: در گروه فولاد خوزستان با توجه به قرارگرفتن در مجاورت با شهرهای اهواز و کارون، توجه به حوزه‌های محیط زیست، ایمنی و مسوولیت‌های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ادامه مهران عباس‌زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی در بیان چالش‌ها‌، اهداف و اقدام‌های استراتژیک این معاونت اظهار داشت: علی‌رغم اینکه فولاد خوزستان به نسبت شرکت‌های هم تراز خود، پرداخت حقوق کارکنان را به شکل مناسبی انجام داده است، به همان میزان ارزش سرمایه‌های انسانی در این شرکت هم بالاست. فعالان فرآیند منابع انسانی، تمامی مدیران شرکت هستند. این بدان معنی است که کارها باید به‌صورت جمعی و همگانی پیش برود.

وی با اشاره به مشکلات تحریم‌ها تصریح نمود: اگر شرکتی با یک‌سوم توان دیروز خود به فعالیت ادامه می‌دهد، نشان از کار جهادی در این سازمان است. برنامه ما یک ارزیابی مجدد، جامع و متوازن با سطح قابل انتظار از دستیابی به اهداف است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی‌در پایان سخنان خود، شایسته‌گزینی را نکته کلیدی در حوزه جانشین پروری فولاد خوزستان برشمرد.

الهوردی تقوی تحلیلگر صنعت فولاد ایران و جهان در این مراسم اظهار داشت: اگر چه برآیند کشورها افزاینده است، روی صنعت ساختمان تاثیر افزاینده دارد اما در صنایع تولیدی مانند خودرو ماهیت را تغییر می‌دهد.

وی درباره راهکارهای تحقق پایداری در صنعت فولاد تصریح نمود: برای ارتقای پایداری ۴ راهکار اقتصاد دوار، کاهش مصرف انرژی، استفاده از فناوری با آلایندگی پایین و ارتقای بازده کلی فرآیند ارایه شده که اگر استفاده شوند تا ۵۰درصد بر پایداری صنعت فولاد تاثیرگذار خواهند بود.

تقوی درباره وضعیت اقتصادی ایران گفت: ما یک رشد اقتصادی منفی را پشت سر گذاشته و با تحمل آن، به سوی ثبات نسبی حرکت می‌کنیم.

وی با توصیف متغیرهای اقتصادی موثر بر مصرف فولاد اذعان داشت: تاثیر GDP بر روند تولید صنعت ساختمان، صنعت خودرو تاثیرگذار بوده است.تامین خوب و مناسب در بخش مواد و قطعات تاثیر مثبتی در کوتاه‌مدت و درازمدت بر روند تولید می‌گذارد.

تحلیلگر صنعت فولاد ایران و جهان ادامه داد: در جلسه هم‌‌اندیشی با مدیران ارشد فولاد خوزستان در یک خرد جمعی، چالش‌های اقتصادی، سیاسی و صنعت فولاد را به اشتراک گذاشته تا چگونگی تصمیم‌گیری برای افق چشم‌انداز فولادخوزستان برای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ مشخص شود.

وی افزود: برای تبیین این جهت‌گیری، باید از وضعیت اقتصادی کشور بدانیم که این وضعیت به کدام سمت و سو دارد حرکت می‌کند.

تقوی گفت: در این نشست معاونان و مدیران مربوطه درباره چالش‌ها و راهکارهای بخش منابع انسانی، توسعه، فروش، تولید، مالی، استراتژی بیان نموده تا اعضای هیات‌مدیره حاضر در جلسه در تصمیم‌سازی‌های خود مدنظر قرار بدهند. بر این اساس استراتژی شرکت برای سال‌های آتی تدوین و ارایه خواهد شد.

در ادامه این مراسم، مجید عبیات مدیر تحقیقات، فروش و بازاریابی، علی جهان‌بین مدیر حسابداری عمومی، محمدرضا اقتدار مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌ها، کریم سلمان پور مدیر فروش داخلی، غلامرضا طالبی مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید و مسعود توکل فرد مدیر بهداشت، درمان، ایمنی و محیط زیست نکاتی را در حوزه تخصصی ارایه نمودند.

 

ارسال نظر