اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۰۳

امشب حقوق اسفند کارکنان دولت واریز می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه اقدامات حمایتی از کم‌بضاعت‌ها و کسب و کارها را تشریح کرد و گفت: حقوق اسفند کارکنان دولت واریز شد.

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در برنامه تلویزیونی گفت: امشب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد. رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸، ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان، بلاعوض به حساب ۳میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه تاکنون هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان صرفا برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این در نظر داریم به اقشاری که بیش از همه مشکل دارند کمک‌های بلاعوضی ارایه کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت با دو روش در پی اجرای «پویش کرونا را شکست می‌دهیم» است

او افزود: طبق بررسی‌ها ۱۰ رسته کسب و کار‌هایی که به‌طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و قرار است به آنها تسهیلاتی ارایه شود به این شرح هستند:

۱. مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیر‌ها مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

۵. تولید و توزیع پوشاک

۶. تولید و توزیع کیف و کفش

۰۷ مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۰۸ مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی که ۱۰ امتیاز مالیاتی برای مالکان این دسته مشاغل در نظر گرفته‌ایم.

نوبخت با اعلام اینکه از امشب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد، گفت:  او ادامه داد: ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۹۸، ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان، بلاعوض به حساب ۳ میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.

نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات واردکنندگان کالا

معاون درآمدهای سازمان امور مالیاتی کشور نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات واردکنندگان کالا در سال 97 را تعیین کرد.

به گزارش فارس، محمد مسیحی معاون درآمدهای سازمان امور مالیاتی نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات واردکنندگان در سال 97 را تعیین کرد.

در این نامه که به ادارات مالیاتی سراسر کشور 24 اسفند 98 ابلاغ شده، آمده است: پیرو دستورالعمل‌های شماره ۲۳۲/۱۲۹/۳۵۳۰۲ مورخ ۱۳۸۸/۰۳/۳۰ و شماره ۲۳۰/۳۰۱۰۷/د مورخ ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ با موضوع نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات وارد‌کنندگان کالا که به لحاظ قانونی در آمد مشمول مالیات آنها از طریق على‌الراس تعیین می‌شود، با توجه به تغییرات متناوب نرخ ارز در عملکرد سال ۱۳۹۷، بدینوسیله مقرر می‌دارد: فارغ از نحوه تعیین ارزش ریالی کالاهای وارداتی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور محاسبه و مطالبه حقوق و عوارض گمرکی و مالیات و عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر وجوه از کالاهای وارداتی، حسابرسان مالیاتی و مراجع حل اختلاف مالیاتی، به منظور تعیین بهای تمام شده کالاهای وارداتی جهت محاسبه یا کنترل بهای فروش کالاهای مذکور، می‌بایست با ملحوظ نظر قرار دادن مفاد بخشنامه‌های شماره ۲۰۰/۹۳/۵۲۴ مورخ ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ و شماره ۲۰۰/۹۷/۱۷۲ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲، در مواردی که وارد‌کنندگان با استفاده از نرخ ارز رسمی و با نرخ ارز بازار ثانویه (سامانه نیما) اقدام به واردات کالا نموده و حسب الزام مراجع ذی‌ربط مکلف به فروش کالاهای مزبور به نرخ مصوب می‌باشند، نرخ مصوب فروش کالاهای مشمول قیمت‌گذاری را ملاک عمل برای تعیین درآمد مشمول مالیات وارد‌کنندگان کالا قرار دهند.

بدیهی است در مواردی که کالاهای وارداتی مشمول فرآیند قیمت‌گذاری نبوده و فاقد قیمت فروش مصوب باشند و همچنین در مواردی که به دلیل عدم ارایه مستندات توسط وارد‌کنندگان، امکان احراز مبلغ فروش واقعی (متعارف) کالا میسر نیست، حسابرسان مالیاتی و مراجع حل اختلاف مالیاتی باید بدون توجه به منبع تأمین ارز، بهای فروش را به صورت واقعی یا با استفاده از بهای تمام شده واردات مبتنی بر نرخ ارز در دسترس (سنا) در تاریخ انجام معامله، مطابق روش محاسباتی اعلام شده طی دستورالعمل شماره ۳۰۰۰۷۲۳۰/د مورخ شماره ۱۰۷۲۳۰/۳۰/د مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ ۱۳۹۳/۰۹/۰۲، تعیین نمایند.

 

ارسال نظر