اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۵۲۹

تمدید سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

معاون سازمان امور مالیاتی ۳ بند از پیشنهادات سازمان مالیاتی توسط سران قوا تصویب شد، گفت: سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که برای ۱۵ فروردین بوده تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ تمدید شد. به گزارش مهر، محمود علیزاده   اظهار کرد: فعالین کسب و کار برای تمدید یا تجدید پروانه کسب یا شغل تا اطلاع بعدی نیاز به استعلام نخواهد داشت. با توجه به اینکه کسانی که به تازگی می‌خواهند فعالیت کسبی را آغاز کنند فاقد بدهی هستند و اکنون نیازی به استعلام ندارند. معاون سازمان امور مالیاتی افزود: تمهیداتی را در قالب ۱۰ بند در نظر گرفتیم که در حال بررسی در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا است؛ از این ۱۰ بند، ۳ بند تصویب شده که یک بند مربوط به توقف عملیات اجرایی است که تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ موقوف الاجرا شده و بند دوم مربوط به عدم نیاز به اخذ استعلام از سازمان امور مالیاتی برای تمدید یا تجدید پروانه کسب تا ۳۱ خرداد ۹۹، سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که برای ۱۵ فروردین بوده تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ تمدید شد. باقی بندها نیز در روز یکشنبه پیگیری خواهد شد.

مرز میرجاوه برای تبادل کالای تجاری فعال است

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه مرز میرجاوه برای تبادل کالای تجاری همچنان فعال است، گفت: امیدواریم از روز یکشنبه مجددا مرزهای تجاری ما با کشور عراق فعال شود. روح‌الله لطیفی اظهار کرد: از شنبه گذشته تا به امروز مرز میرجاوه برای تبادل کالای تجاری فعال است و روز جمعه نیز نزدیک به پنجاه کامیون ایرانی کالای صادراتی خود را از طریق این مرز به پاکستان صادر کردند.  سخنگوی گمرک ایران افزود: چند روزی است که سرعت پذیرش کامیون‌های ایرانی از سوی پاکستانی‌ها به دلیل کنترل‌های بهداشتی، کاهش یافته و ازپذیرش ۱۸۰ دستگاه به ۵۰ دستگاه رسیده است اما تا به امروز این مرز با وجود تراکم نزدیک به ۹۰۰ دستگاه کامیون، همچنان باز بوده است. سخنگوی گمرک تاکید کرد: با وجود این حجم کامیون در نوبت عبور از مرز، از صاحبان کالا و تجار درخواست می‌شود تا تخلیه کامیون‌های متوقف در مرز، از ارسال کالای جدید خودداری کنند. لطیفی در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر تمدید بسته شدن مرزهای کشورمان با عراق هم گفت: تاکنون هیچ مکاتبه‌ای از سوی عراقی‌ها با مدیران مرزی کشورمان نشده و هیچ اطلاعیه‌ای نیز از سوی دولت عراق که موضوع را تایید کند صادر نشده است.

رشد ۶۰  درصدی واردات برخی کالاهای اساسی

گمرک ایران جزییات واردات ریز اقلام کالاهای اساسی طی ۹ ماه سال جاری را منتشر کرد که از رشد ۶۰ درصدی واردات برخی کالاهای اساسی حکایت دارد. گمرک ایران جزییات واردات ریز اقلام کالاهای اساسی از ابتدای سال تا تاریخ ۱۶ آذر ماه امسال و ایام مشابه سال گذشته را منتشر کرد. بر این اساس، حدود ۶ میلیون تن ذرت در سال ۹۷ و به همین میزان نیز در سال ۹۸ وارد کشور شده است که رشد وزنی واردات این کالا در سال ۹۸ حدود ۴ درصد کاهش یافته اما به‌لحاظ ارزش بیش از ۲ درصد رشد کرده است. براساس این آمار، در سال ۹۸ حدود ۱.۱ میلیارد دلار تجهیزات و دارو وارد شده که به‌لحاظ وزنی ۱۷ درصد رشد کرده است. همچنین انواع دانه‌های روغنی یا سویا، در ۹ ماهه سال جاری با ۶۵۰ میلیون دلار نسبت به سال قبل با کاهش ۴۰ درصدی در ارزش واردات همراه شده است. واردات برنج خارجی نیز با بیش از یک میلیارد دلار با وزن تقریبی یک میلیون تن نسبت به سال ۹۸ حدود ۴ درصد رشد کرده است. واردات کنجاله سویا در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از نظر وزنی ۶۲.۸۵ درصد و به لحاظ ارزش ۶۰.۸۳ درصد رشد داشته است. همچنین واردات شکر خام در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته، از لحاظ وزن ۷۸۸.۶۵ درصد و از لحاظ ارزش ۶۸۸.۵۶ درصد افزایش را تجربه کرده است. واردات کره بسته‌بندی نیز در امسال نسبت به سال گذشته، ۶۶.۰۸ درصد در وزن و ۵۷ درصد در ارزش، با رشد مواجه بوده است. میزان واردات کودهای شیمیایی نیز ۸۶.۵۴ درصد در وزن و ۸۹.۱۷ درصد در ارزش افزایش داشته است. واردات لاستیک سنگین نیز ۳۲۳.۰۹ درصد در وزن و ۳۱۱.۷۵ درصد در ارزش با افزایش مواجه بوده است.

ضرورت تسریع در توزیع بسته حمایتی کرونا

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه موکول کردن توزیع بسته حمایتی کرونا بین افراد فاقد درآمد به بعد از عید، نوشدارو پس از مرگ سهراب است از دولت خواست تا این روند را تسریع بخشد. روح‌اله بابایی صالح در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با ارزیابی مثبت از اقدام دولت برای اتخاذ تصمیمی مبنی بر توزیع بسته حمایتی به افراد فاقد درآمد در زمان قرنطینه جهت مقابله با کرونا، گفت: این تصمیم خوبی است منوط بر اینکه در این شرایط بتوانند افراد فاقد درآمد را شناسایی کرده و این بسته حمایتی را به دست مستحقان واقعی برسانند. نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از موارد حائز اهمیت این است که نحوه توزیع این بسته همچون کمک معیشت دولت که قرار بود منابع آن از درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین تامین شود، نباشد که شامل تعدادی از افراد کم درآمد جامعه نشده بود، اما برخی افراد مرفه از آن بهره‌مند شدند.

 

ارسال نظر