اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۹۶

آخرین وضعیت 1167 خودروی وارداتی دپو شده در گمرک باهنر

مدیرکل گمرک شهید باهنر با اشاره به دپوی خودروهای وارداتی در گمرکات استان هرمزگان اظهارداشت: در گمرک باهنر هزار و 167 دستگاه خودرو وجود دارد که هزار و 1 دستگاه آنکه همگی خودروی هیوندای النتراست که همه حقوق و عوارضشان پرداخت شده و پروانه سبز الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

مهدی رضایی در حاشیه بازدید از گمرک شهید باهنر در جمع خبرنگاران با اشاره به دپوی خودروهای وارداتی در گمرکات استان هرمزگان اظهارداشت: در این گمرک باهنر هزار و 167 دستگاه خودرو وجود دارد که 1001 دستگاه آنکه همگی خودروی هیوندای النتراست که همه حقوق و عوارضشان پرداخت شده و پروانه سبز الکترونیکی دریافت کرده‌اند اما طبق مصوبه هیات دولت مهلت قانونی ترخیص تا مورخ 97/4/16 بود و پس از ان امکان ترخیص شدن از گمرک نداشتند.

به گفته وی، همه امور ترخیص این خودروها انجام شده و با ارز آزاد وارد کشور شده‌اند و آماده ترخیص از گمرک بودند اما به دلیل اینکه برای ترخیص باید دستگاه «رو رو» تامین می‌شد نتوانستند این دستگاه را برای خروج خودروها از گمرک تامین کنند که دو روز بعد این مصوبه صادر و اعلام شد که دیگر هیچ خودرویی حق خروج از گمرک را ندارد. لذا این خودروها هم که همه حقوق و عوارضشان پرداخت شده بود و پروانه سبز الکترونیکی برای ترخیص از گمرک داشتند، نتوانستند ترخیص شوند و در گمرک شهید باهنر مانده‌اند.

مدیرکل گمرک شهید باهنر اظهار کرد: 166 دستگاه دیگر خودروی وارداتی در گمرک باهنر باقی مانده که هیچ گونه امور گمرکی‌شان انجام نشده و صاحبان آنها حتی اجازه‌ ثبت اظهار نامه را هم ندارند.

به گفته‌ رضایی، تعداد اندکی از این 166خودروی موجود در گمرک باهنر خودروهای بالای 2 هزار و 500 سی سی هستند که از قبل وارد شدند و نباید خارج شوند.

مدیرکل گمرک شهید باهنر گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در زمینه این خودروها سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی در حال بررسی و اقدامات لازم است.

ایجاد 197 هزار شغل جدید با اعتبار اشتغال روستایی و عشایر

معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از پایان سال 96 تاکنون 11هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مناطق روستایی و عشایر در نظر گرفته شده که از این طریق 197 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

عیسی منصوری اظهارکرد: از دو سال قبل که برنامه اشتغال روستایی و عشایری از محل تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق توسعه ملی و تلفیق با منابع بانکی اجرا شده تاکنون 11هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مناطق روستایی و عشایری به 120 هزار واحد کسب و کار اختصاص داده شده که این واحدها به‌طور میانگین بین 3 تا 4 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند. گرچه تعهد این واحدها برای ایجاد اشتغال 230 هزار نفر بود، اما در عمل آنچه ثبت شده 197 هزار فرصت شغلی جدید طی دو سال 97 و 98 ایجاد شده است.

معاون وزیر تعاون و کار گفت: در سال منتهی به پاییز 98 طبق آمار مرکز آمار ایران 427 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده اما بر اساس داده‌های وزارت کار که داده‌های ثبتی است، 475 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

منصوری این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: در برنامه ایجاد اشتغال روستایی و عشایری جهت‌گیری اینگونه است که برای هر استان اولویت در نظر گرفته می‌شود که در چه رشته‌ای مانند صنایع دستی، فرآوری محصولات کشاورزی، گلخانه، اصلاح نژاد دام، فرآوری مواد معدنی، فرآوری اطلاعات و گردشگری در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین قبل از ایجاد واحدهای کسب و کار ابتدا به فکر اتصال به بازار عرضه و بازار جهانی هستیم سپس وام‌های اشتغال روستایی پرداخت می‌شود. در این زمینه 31رسته در کشور در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر کار تصریح کرد: به کارآفرینان اجبار کرده‌ایم که کارگران به کارگرفته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش بیمه قرار دهند و در مناطق روستایی هم بیمه روستایی و عشایری انجام دهند، اما در پیگیری مشخص شد 70 درصد افراد شاغل شده‌اند اما بیمه نبوده‌اند.

اما ما می‌خواهیم افرادی هم که از قبل شاغل بوده‌اند بیمه شوند.

منصوری گفت: اگر کارگران بیمه نشوند، کارفرما مشمول جریمه می‌شود و به جای سود 6 درصد وام دریافت‌شده تبدیل به وام عادی شده و با سود 18 درصد باید پرداخت کند.

وی گفت: همچنین از کارآفرینان تعهد می‌گیریم در مورد هزینه‌های خود تعهد کنند که چقدر برای نیروی انسانی و چقدر برای بیمه افراد هزینه می‌کنند و قرار است امسال 100 هزار نفر اشتغال جدید همراه با بیمه ایجاد شود. برخی از طرح‌ها به نتیجه نرسیده و برخی هم به خاطر افزایش هزینه ناشی از نوسان ارزی با مشکل مواجه شده است.

 

ارسال نظر