اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۰۷

دسترسی به مالیات واقعی پزشکان با مراجعه به داده‌ها

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: تاکنون حدود نیمی از پزشکان در سامانه ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم مابقی نیز اقدام به ثبت نام کنند. وی افزود: اما قطعاً برای پزشکانی که از قانون تمکین نمی‌کنند جرایم لازم پیش بینی شده است. یکی از این جرایم آن است که پزشکانی که دستگاه کارتخوان را نصب نکنند ۲ درصد درآمدشان به عنوان جریمه اخذ خواهد شد، همچنین این پزشکان از تسهیلات مربوطه برخوردار نخواهند شد. مسیحی گفت: مطمئن باشید که ما قطعاً به شیوه‌های مختلف و با مراجعه به داده‌هایمان سعی می‌کنیم به مالیات واقعی پزشکان دسترسی داشته باشیم.

دولت گزارش شفافی درباره واریز کمک معیشتی‌ها ارایه کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این ادعا که بسته‌های معیشتی واریز نشده است خواستار ارایه گزارش شفاف از سوی دولت به مجلس شد. به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی مبارکه در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: در اکثر جلسات 50 تا 60 درصد مردم اعلام کردند که بسته‌های معیشتی واریز نشده است و دولت باید گزارش شفافی در این خصوص ارایه کند. من تعجب می‌کنم که چرا این بسته‌ها واریز نمی‌شود. زهرا سعیدی مبارکه در خصوص رده سنی افراد جویای کار و موانع قانونی سد راه آنها گفت: جوانان دهه شصتی که فرصت اشتغال نداشتند متاسفانه اجازه شرکت در آزمون‌های استخدامی را ندارند. به آنها اعلام شده است که علت عدم اجازه شرکت در آزمون‌های استخدامی سن آنها است. پاسخی برای این جوانان ندارم و فقط می‌توانم بگویم متاسفم.

مردم سوءاستفاده پزشکان از کارت‌خوان‌ را گزارش دهند

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی گفت: هرگونه سوءاستفاده صنوف و پزشکان از کارت‌خوان را از طریق دفتر مبارزه با پول‌شویی با حساسیت بررسی و پیگیری می‌کنیم. هادی خانی در گفت‌وگو با فارس، درباره مصوبه کمیسون تلفیق مجلس مبنی بر کاهش فرار مالیاتی از طریق شفافیت قرارداد میان وکلا و موکلین با ایجاد سامانه قرارداد الکترونیک توسط قوه قضاییه گفت: به‌طور قطع هر چقدر فعالیت‌های اقتصادی شفاف شود و دیتای آن در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد می‌تواند در تشخیص مالیات‌ها بهتر عمل شود. همچنین این سامانه منجر به کاهش فرار مالیاتی می‌شود. وی به شهروندان توصیه کرد: از طریق سامانه ارتباط مردمی با تلفن 1526 نسبت به این موضوع حساس باشند و موارد مشابه را اطلاع دهند.

 

ارسال نظر