اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۷۴۹

شرکت‌های دولتی زیان‌ده در لیست واگذاری  قرار ندارند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرکت‌های دولتی زیان‌ده در لیست واگذاری‌ها قرار ندارند.

فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه به دنبال واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی هستیم، گفت: واگذاری‌ها با هدف کوچک‌سازی دولت و برای تامین منابع مالی انجام می‌شود.  دژپسند همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر شرکت زیان‌ده دولتی وجود دارد، تاکید کرد: هیچ شرکت دولتی زیان‌ده دولتی را واگذار نمی‌کنیم. اساسا شرکت‌های دولتی زیان‌ده در لیست واگذاری‌ها قرار ندارند. وی با اشاره به اصلاح ساختار شرکت‌های زیان‌ده دولتی اظهار داشت: شرکت‌های زیان‌ده ریکاوری می‌شوند و نسبت به اصلاح ساختار مالی و مدیریتی آنها اقدام می‌کنیم و بعد از انجام این اقدامات در لیست واگذاری‌ها قرار می‌گیرند.  وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی در مراجع قضایی گفت: تمام اطلاعات مورد نیاز مراجع قضایی درباره پرونده پوری حسینی را ارایه کرده‌ایم.

اخذ مالیات پلکانی از حقوق ها فاصله طبقاتی  را کم  می‌کند

نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ می‌گوید: برای کاهش فاصله طبقاتی، میزان اخذ مالیات در سال آینده پلکانی شده است به این معنا که از حقوق های بالا مالیات بیشتری اخذ می شود.

غلامرضا کاتب نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: تمام اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 به دنبال یافتن راهکاری برای افزایش منابع موردنیاز برای رشد حقوق کارمندان هستند اما باید به این نکته نیز توجه شود که تحقق این مهم در گرو تامین منابع مالی است. نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر و براساس لایحه بودجه سال 99 حقوق تمامی کارمندان دولت 15 درصد افزایش می یابد.

 

ارسال نظر