قانون مالیات‌های مستقیم بازنگری می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۹۷۰

معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال بازنگری قانون مالیات‌های مستقیم و پیگیر مالیات بر مجموع درآمد هستیم که به بهبود درآمد کمک می‌کند و می‌تواند جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد.

محمدعلی دهقان دهنوی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: هجمه و مقابله و شرارت و تهدیدهایی علیه اقتصاد ما در جریان است. این مسائل به تولیدکننده‌ها برای تامین مواد اولیه و انتقال پول و تبادلات مالی بین‌المللی کشورمان فشار می‌آورد. معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد اضافه کرد: همه تلاش دستگاه‌های دولتی برای این است تا در این جنگ اقتصادی، راهکارهایی برای عبور از این مرحله پیدا کنند.

وی گفت: برخی سیاست‌های اقتصادی با هدف‌هایی اتخاذ می‌شوند که ممکن است تسهیل‌گر تولید نباشند. این مقام مسوول افزود: امنیت غذایی جامعه، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کنترل قیمت‌ها، سیاست‌هایی است که از اتخاذ آن ناگزیریم.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: باید در این شرایط، رویکردهای خود را به سمتی ببریم که آثار سو تهدیدهای ناشی از تحریم را به حداقل برسانیم و مقابله کنیم. وی افزود: یکی از موثرترین راهکارها، تسهیل فضای کسب و کار و بهبود آن است و در این جهت در تلاشیم. دهقان دهنوی گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کشور در سامانه مجوزها، بارگذاری شده است. معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: رشد اقتصادی کشورمان از منفی در سال گذشته به مثبت تبدیل شده است.

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه رشد اقتصاد ما مناسب نیست و رشد سرمایه‌گذاری منفی است، افزود: اقتصاد کشورمان باید بهتر از این باشد و همه تلاش‌ها برای تغییر این مسیر است.

وی اضافه کرد: باید از تلاش‌ها حمایت شود تا رشد اقتصادی مثبت، تقویت شود.

دهقان دهنوی با اشاره به برخی اشکالات ساختاری در اقتصاد کشورمان از جمله وابستگی به نفت، گفت: در حال بازنگری قانون مالیات‌های مستقیم و پیگیر مالیات بر مجموع درآمد هستیم که به بهبود درآمد کمک می‌کند و می‌تواند جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد.

 

ارسال نظر