بودجه عمرانی باید 19 درصد افزایش پیدا می‌کرد

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۷۹۸

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس روند سالانه افزایش اعتبارات عمرانی، بودجه این حوزه در سال آتی باید ۱۹ درصد افزایش یابد، اما در لایحه بودجه ۹۹، اعتبارات ۵ درصد افزایش یافته که این نشان‌دهنده اختلاف ۱۴ درصدی در روند افزایش اعتبارات است.

سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال 99، گفت: بودجه عمرانی سال 98 حدود 67 هزار میلیارد تومان بوده و حال درلایحه بودجه سال 99، اعتبارات عمرانی در لایحه مذکور به حدود 70 هزار میلیارد تومان رسیده است، این آمار نشان می‌دهد که اعتبارات مربوطه در سال آینده حدود 5 درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که طبق سیکل افزایش قیمت سالانه در لوایح بودجه متناسب با میزان تورم و شاخص‌های دیگر، اعتبارات عمرانی در سال 99 باید 19 درصد افزایش یابد، اما در لایحه بودجه 99، اعتبارات 5 درصد افزایش یافته که این نشان‌دهنده اختلاف 14 درصدی در روند افزایش اعتبارات است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی سال 99 نسبت به اعتبارات عمرانی سال 98 حدود 14 درصد کاهش دارد، افزود: بر اساس آمارهای ارایه شده سازمان برنامه، بودجه کل کشور از ابتدای سال جاری تا اسفند ماه حدود 385 هزار میلیارد تومان وصول خواهد شد که این نشان‌دهنده کاهش 60 هزار میلیارد تومانی اعتبارات وصول شده است.

موسوی بیوکی تصریح کرد: متأسفانه این عدم وصول اعتبارات در سال جاری از ردیف‌های اعتباری بخش عمران کسر شده است، یعنی آنکه حدود 50 درصد اعتبارات عمرانی در سال 98 کاهش یافته و به ردیف‌های دیگر انتقال داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل در لایحه بودجه 99 حدود 43 درصد افزایش یافته که می‌توان از این ظرفیت برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور استفاده کرد.

 

ارسال نظر