میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت بستگی به تورم دارد

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۹۸

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: با فرض ثابت بودن نرخ تورم می‌توان حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت را تا 15 درصد افزایش داد اما اگر تورم بیشتر باشد، نیاز به تجدیدنظر خواهد داشت.

اسدالله عباسی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: لایحه بودجه از فردا چاپ و در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت و به مدت 10 روز نمایندگان فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارایه کنند. همچنین کمیسیون‌های تخصصی نیز 5 روز فرصت دارند تا پیشنهادات را بررسی کرده و به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارایه کنند. در این بین کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارد تا پیشنهادات را بررسی کرده و در صورت نیاز به تمدید، هیات رییسه می‌تواند زمان مذکور را تمدید کند که در این زمینه فرصت یک هفته‌ای پیش‌بینی شده است. نماینده مردم املش و رودسر در مجلس افزود: نهایتا در تاریخ 4 اسفند 98 لایحه بودجه به صحن علنی می‌آید و مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ امیدواریم این لایحه بودجه مدنظر رهبر انقلاب باشد، چرا که در سال گذشته در جلسه با نمایندگان صحبت از حذف تدریجی نفت شده است.

عباسی با اشاره به گزارش رییس‌جمهور درخصوص بودجه سال 99 گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق، در صورت اینکه تورم در زمان بررسی بودجه به‌طور شناور بین 15 تا

20 درصد باشد، می‌توان موارد مذکور را تا 15 درصد افزایش داد اما اگر تورم بیشتر باشد، نیاز به تجدیدنظر خواهد داشت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: حذف یکصد ردیف هزینه‌ای یک تغییر در بودجه سنواتی محسوب می‌شود، همچنین مسائلی مانند طرح تحول سلامت نیز از جمله ویژگی‌های بودجه سال 99 محسوب می‌شود. وی درخصوص بودجه شرکت‌های دولتی افزود: 200 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی برای بخش سرمایه‌گذاری است و همچنین 70 هزار میلیارد تومان نیز برای بخش عمرانی دیده شده که در مجموع به 270 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در بخش کشاورزی، عمران، ارتباطات و اطلاعات؛ طرح ملی اطلاع‌رسانی و... نیز بودجه یادشده باید اختصاص یابد که مجموعا 483 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور پیش بینی شده است.

عباسی تصریح کرد: باید مشخص شود منابع پیش‌بینی شده در بودجه پایدار است یا خیر، زیرا در سال‌های گذشته بودجه تصویب می‌شد اما بعدها مشخص می‌شد که منابع تحقق نمی‌یافت. به عنوان مثال در سال جاری وقتی از مسوولان درخصوص اتمام پروژه‌ها سوال می‌شود از عدم تحقق منابع آنها صحبت می‌کنند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس تصریح کرد: بر این اساس تلاش شد پیش از ارایه لایحه بودجه، منابع بررسی و در صورت عملیاتی بودن به صحن ارایه شود. بر این اساس این موضوع بررسی شده و حدود 200 هزار میلیارد تومان همراه با لایحه بودجه به مجلس تقدیم شد.

 

ارسال نظر