دعوت از مسوولان برای توضیح درباره اصلاح قیمت بنزین

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۶۴۸

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون ضمن دعوت از مسوولان مرتبط برای ارایه توضیح درباره نحوه تصمیم‌گیری در خصوص اصلاح قیمت بنزین، بر انجام اقدامات جبرانی نظارت خواهد کرد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه پس از اصلاح قیمت بنزین گفت: ما در کمیسیون برنامه و بودجه کاری را آغاز کردیم که اول از همه دعوت از مسوولان ذی‌ربط، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نفت، صمت، اطلاعات و کشور است تا همه جوانب امر را تشریح کنند و محمل و بستری که در آن تصمیم گرفتند را بیان کنند و بگویند که چه اقداماتی را می‌خواهند انجام دهند. ما همچنین باید نظارت کنیم تا اقدامات جبرانی در حد اعلا انجام شود.

وی درباره تداوم این تصمیم در بودجه سال آینده افزود: این تصمیم که برای سه ماهه آخر سال، جاری است ممکن است در سال آینده هم تداوم داشته باشد. بر همین اساس مجموع نظراتی وجود دارد که ممکن است به بهبود، ارتقا و کارایی بهتر این طرح بینجامد و رضایتمندی بیشتری را در مردم فراهم کند. این موضوعی است که در جریان بررسی بودجه به بحث گذاشته می‌شود و نهایتا ‌نظرات ما در تعامل با لایحه تقدیمی دولت در صحن علنی مطرح می‌شود و و آنچه تصویب شد در بودجه سال آینده اجرایی می‌شود.

تابش ادامه داد: اگر قیمت سوخت را کمتر اضافه کرده بودیم و روند تدریجی را طی می‌کردیم و عایدی آن صرف بهبود زیرساخت حمل و نقل، سلامت عمومی و به‌طور کلی توسعه زیرساخت‌ها می‌شد به نظرم اثرات سوء اقتصادی آن کمتر از توزیع پول بین مردم بود و چه‌بسا رضایتمندی مردم هم بیشتر حاصل شد. اما اگر پول را به مردم دادیم این چسبندگی به وجود می‌آید و خیلی سخت است که این رویه را اصلاح کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه درآمد مردم خاطرنشان کرد: در زمانی که درآمد سرانه مردم خیلی پایین است نمی‌شود اصلاحات اقتصادی و قیمتی را کلید زد. طبیعتا قدری از آن به تعاملات بین‌المللی، ارتباط با کشورها و عادی‌سازی روابط مربوط می‌شود و قدری هم نیازمند کارآمدتر کردن دستگاه دولتی است.

 

ارسال نظر