واریز آخرین مرحله کمک معیشتی‌ تا پایان امشب

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۵۷

آخرین مرحله یارانه معیشتی دولت تا پایان امشب به حساب 20 میلیون نفر باقی مانده واریز خواهد شد.به دنبال اعلام نرخ جدید بنزین آزاد و سهمیه‌ای، دولت تصمیم به توزیع مابه‌التفاوت یارانه بنزین میان مردم گرفت و قرار بر این شد که پس از افزایش قیمت بنزین حداکثر تا 10 روز بعد، این مابه التفاوت را در قالب بسته حمایتی کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

حالا اما دولت به وعده‌ای که در رابطه با یارانه بلندمدت جدید به مردم داده بود عمل کرده است و پس از واریز مرحله اول یارانه معیشتی در 28 آبان ماه و دومین مرحله در 30 آبان قرار است تا پایان امشب یارانه بنزین 20 میلیون نفر نهایی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. یارانه‌ای که به صورت وجه نقد قابل برداشت طی سه مرحله به حساب 60 میلیون نفر واریز می‌شود.پیش از این سازمان برنامه و بودجه نیز طی اطلاعیه‌ای مبالغ واریزی یارانه بنزین را اعلام کرده بود به این صورت که به ازای یک خانواده تک‌نفره 55 هزارتومان، خانواده دو نفره 103 هزار تومان، خانواده سه نفره 138 هزار تومان، خانواده چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده پنج نفره به بالا 205 هزار تومان یارانه حمایتی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به‌طور کلی می‌توان گفت نزدیک به 2.7 میلیون خانوار تک نفره، 3 میلیون خانوار دو نفره، 4.5 میلیون خانوار سه نفره و پنج میلیون خانوار 4نفره کنار 2.6 میلیون خانوار 5نفره به بالا از کمک معیشتی جدید دولت متنفع خواهند شد.همان‌گونه که مسوولان دولتی متذکر شده‌اند روستاییان و عشایر، مستمری‌بگیران، ‌مددجویان کمیته امداد، کارگران، معلمان، مددجویان بهزیستی، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، اقشار کم‌درآمد و بازنشستگان مشمول طرح دولت می‌شوند که 18 میلیون خانوار را در بر می‌گیرد. اما اگر در این بین کمک معیشتی برخی از افراد به حساب آنان وارد نشد چه کنند؟ در این باره نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که اگر یارانه بنزین فرد مشمولی واریز نشد تا بامداد یکشنبه به سر شماره *6369# با تلفن همراه سرپرست خانوار تماس بگیرند و درخواست خود را در قالب 200 کلمه ثبت کنند.سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی نیز اذعان کرده است برای افرادی که درخواست می‌دهند آزمون وسع انجام خواهد شد و چنانچه شرایط لازم برای دریافت طرح حمایت معیشتی را داشته باشند به آنها اعلام می‌شود. حق افراد درخواست‌دهنده از زمان آغاز طرح محفوظ و وجه طرح کمک معیشتی این افراد از آغاز طرح واریز می‌شود.

به گفته وی افرادی که به‌دلایلی نظیر فوت، ازدواج، طلاق و... درخواست تغییر سرپرست را دارند باید طبق روال سنوات گذشته برای دریافت یارانه برای تغییر سرپرست به دفاتر پلیس +10 و برای اعلام حساب باید به یکی از بانک‌ها مراجعه کنند.همچنین وی متذکر شده است که هیچ پیامکی برای افراد مشمول ارسال نمی‌شود بنابراین هر پیامکی که به خانوارها مبنی بر «شناسایی آنها به عنوان مشمول این طرح» ارسال شود، جنبه کلاهبرداری خواهد داشت.

 

ارسال نظر