کلیه دستگاه‌ها با سازمان امور مالیاتی همکاری کنند

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۴۶

رییس‌جمهور بیان کرد: باید برای مردم شفاف‌سازی شود که سهم مالیات در بودجه، برای خدمات و توسعه کشور هزینه می‌شود؛ چرا که فرهنگ‌سازی و تعامل بیشتر با مردم، روند پرداخت مالیات را تسهیل می‌کند.

به گزارش «تعادل» جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی روز گذشته با حضور حسن روحانی رییس‌جمهور، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و امید علی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور، گزارش‌هایی را از عملکرد سازمان مالیاتی به همراه چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه ارایه کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور مراقبت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک را ضروری خواند و بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که بنگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک تحت فشار مالیاتی نباشند و در مقابل باید کاری کرد که بنگاه‌های بزرگ از پرداخت مالیات شانه خالی نکنند و این مهم نیز تنها از طریق الکترونیکی کردن نظام مالیاتی کشور به تحقق

خواهد رسید.

حسن روحانی با بیان اینکه «رضایت مردم زمانی بیشتر حاصل می‌شود که هر کس بدون تبعیض و براساس کسب سهم درآمدش، مالیات پرداخت کنند»، تاکید کرد: هدف‌گذاری سازمان مالیاتی باید اجرای کامل قانون و کاستن از دخالت‌های مامورین و محاسبه مالیاتی از طریق الکترونیکی و با روش‌های هوشمند، باشد.رییس‌جمهور اظهارکرد: مبارزه با فساد باید در درون سازمان مالیاتی با جدیت پیگیری شده و تلاش شود با هوشمندسازی، ارتباط مراجعات حضوری قطع شود.

رییس دولت دوازدهم تاکید کرد که کلیه دستگاه‌ها نیز به منظور هوشمندسازی و عدالت مالیاتی باید با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری نزدیک داشته باشند.

 

ارسال نظر