دولت اراده‌ای برای جراحی اقتصادی ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۴۷۰

نماینده مجلس دهم، با بیان اینکه دولت نمی‌تواند دهک‌های پردرآمد و ثروتمند را شناسایی کند، گفت: دولت ۷ سال است که از جراحی بزرگ اقتصادی حرف می‌زند، اما متأسفانه تاکنون اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است. حسین مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از رویکرد و مکانیزم دولت در حذف بخشی از دهک‌های یارانه بگیر، گفت: به نظر می‌رسد که ملاک دولت برای حذف دهک‌های یارانه بگیر، درآمد خانوارها بوده، این در حالی است که مبنای اصلی برای حذف یارانه، باید میزان ثروت و دارایی‌های خانوارها باشد. نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به‌شدت با رویکرد و سیاست دولت برای حذف دهک‌های یارانه بگیر و افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف هستم، به نظر می‌رسد که دولت هیچ اراده‌ای برای حل این مشکل و جراحی درست اقتصادی ندارد. وی افزود: دولت فرآیند حذف یارانه بگیران را باید از دهک‌های بالا و ثروتمند آغاز کند، در شرایط کنونی ملاک اصلی برای حذف یارانه درآمد خانوار است، حال شاید یک خانواده ثروت و دارایی میلیاردی و چند مسکن و زمین داشته باشد، اما چون درآمد مشخصی ندارد، مشمول حذف یارانه‌ها نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت نمی‌تواند دهک‌های پردرآمد و ثروتمند را شناسایی دقیق کند، تصریح کرد: دولت 7 سال است که از جراحی بزرگ اقتصادی حرف می‌زند، اما متأسفانه تاکنون اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است که این مساله به دلیل نبود ارایه لازم در دولت و عدم دسترسی به جامعه آماری صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: وزیر امور اقتصاد و دارایی باید فرآیند شناسایی و حذف دهک‌های پردرآمد را توضیح دهد و تشریح شود که ملاک و شاخص‌های شناسایی و حذف یارانه بگیران در چند ماه اخیر چه بوده است.

 

ارسال نظر