اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۲۰۱

لایحه مالیات بر عایدی سرمایه تاپایان مهر روی میز دولت

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی تاخیری دو هفته‌ای در تهیه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه داشت، گفت: لایحه مذکور تا پایان مهر یا حداکثر تا نیمه آبان ماه به دولت می‌رود. محمدعلی دهقان دهنوی در گفت‌وگو با مهر در مورد اینکه تدوین لایحه مالیات بر عایدی سرمایه چه زمانی به اتمام خواهد رسید، بیان کرد: فرآیند تدوین لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در قالب مالیات بر مجموع درآمد از سوی سازمان امور مالیاتی چندی پیش به اتمام رسید.

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته سازمان امور مالیاتی تاخیری دو هفته‌ای نسبت به ضرب الاجل تعیین شده برای تهیه لایحه مذکور داشت. وی ادامه داد: هم‌اکنون در وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال جمع‌بندی لایحه مالیات بر مجموع درآمد یا همان لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هستیم. دهقان دهنوی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی با تاخیر لایحه مذکور را به وزارتخانه ارسال کرد احتمالا فرآیند جمع‌بندی و نهایی‌سازی در وزارت اقتصاد مقداری طولانی شود. وی افزود: تلاش ما این است که تا پایان مهر ماه لایحه را به دولت ارسال کنیم اما اگر نشد، حداکثر تا نیمه آبان ماه این اقدام انجام خواهد شد.

تصویب آیین‌نامه  جلسات شورای آمایش سرزمین

سومین جلسه شورای عالی آمایش سرزمین و نخستین جلسه این شورا در سال جاری به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و رییس شورای مذکور در محل این سازمان برگزار شد. در این جلسه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و عیسی کلانتری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور داشتند. گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، دو گزارش در مورد اهم اقدام‌های انجام شده در مورد مطالعات آمایش سرزمین ۳۱ استان و نیز سند آمایش ملی کشور ارایه شد.

در این جلسه همچنین وزارت راه و شهرسازی، گزارشی از طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران ارایه کرد که به به تصویب شورا رسید.

بر‌ پایه  این گزارش، در ادامه این جلسه، رضا اردکانیان وزیر نیرو با تاکید بر گنجاندن اطلاعات دقیق همه استان‌ها در مطالعات آمایش استان‌ها اظهار کرد: اساس مطالعات آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی فرابخشی است و نقش اطلاعات پایه در مطالعات آمایش، بسیار تعیین‌کننده و اساسی است.

 

 

ارسال نظر