اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۰۴

مشکل بنگاه‌ها تنها نقدینگی نیست

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: شناسایی، ‌پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌ها در مرحله اول برعهده کارفرمایان و مالکان بنگاه‌ها ست. کریم یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۱۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید به واحدهای اقتصادی اختصاص یافته و به بنگاه‌هایی که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند و طرح‌های نیمه تمامی که از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردارند نیز تسهیلات پرداخت شده است. وی با بیان اینکه کارفرمایان و مالکان بنگاه‌ها وظیفه رصد و پیگیری، شناسایی و حل مشکلات بنگاه را برعهده دارند، افزود: در صورتی که مالکان به عنوان سهامداران کارخانه‌ها و بنگاه‌ها موفق به حل وفصل مشکلات نشوند وزارتخانه‌ای که مجوز فعالیت و تاسیس بنگاه را صادر کرده متولی رسیدگی به مشکل بنگاه خواهد بود و در نهایت کارگروه‌های استانی و ملی رفع موانع تولید وارد عمل خواهند شد. نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید بر لزوم حضور استانداران در واحدهای اقتصادی تاکید کرد و گفت: استانداران به عنوان روسای کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید باید با حضور به موقع در بنگاه‌ها و همفکری و مشورت با مدیران و کارفرمایان بررسی مشکلات بنگاه را در دستور کار قرار بدهند.

یاوری در عین حال درباره عمده‌ترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گفت: مشکل اصلی بنگاه‌ها تنها نقدینگی نیست و بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصول و بعضا سوء مدیریتها هم به عنوان بخشی از مشکلات درون کارگاهی اثرگذار است، در کنار آن مشکلاتی همچون قاچاق کالا، واردات بی‌رویه و رکود هم مشکلاتی را برای بنگاه‌ها ایجاد کرده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در پایان بر لزوم صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای حفظ بقا و دوام واحدهای اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، رونق تولید و پایداری اشتغال رسیدگی و حل و فصل مشکل بنگاه‌ها ضروری است. به گزارش ایسنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را در استان‌ها راه‌اندازی کرده که این کارگروه‌ها وظیفه رصد و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار را برعهده دارند.

امروز آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان، تا امروز دوشنبه ۱۵ مهرماه ۹۸ بوده و این مهلت قابل تمدید نیست.

محمد مسیحی بیان کرد: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir ارایه و مالیات و عوارض متعلق را پرداخت کنند.

وی افزود: مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی،  باید تا تاریخ ۱۵ مهرماه نسبت به ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۳۹۸ و پرداخت مالیات و عوارض متعلقه اقدام کنند.

 

ارسال نظر