جزئیات برگزاری هفتمین مرحله آزمون استخدامی

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۵۵

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی با اعلام جزئیات ثبت نام هفتمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌­های اجرایی توسط سازمان سنجش و آموزش گفت که این آزمون‌ها از دوم مهرماه آغاز خواهد شد. صدرالدین صدری نوش آبادی گفت: ثبت نام از داوطلبان از تاریخ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز و تا تاریخ 12/۰۷/۱۳۹۸به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. همچنین این آزمون در روز پنج شنبه 30/۰۸/۱۳۹۸به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در این آزمون از مجموع دستگاه‌های اجرایی که موفق به اخذ تامین اعتبار لازم شده­‌اند، ۲۱ دستگاه اجرایی با ظرفیت ۳۰ هزار و ۷۷ نفر (۳۰۰۷۷) سهمیه مجوز حضور دارند. وی تصریح کرد: در این آزمون وزارت آموزش و پرورش با سهمیه ۱۸ هزار و ۹۳ نفر (۱۸۰۹۳) برای ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور در گروه معلمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دانشگاه‌­ها، دانشکده­­‌ها، مراکز علوم پزشکی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با ۹ هزار و ۴۱۶ نفر (۹۴۱۶) مجوز، بیشترین سهمیه استخدامی را به خود اختصاص داده‌اند. صدری سازمان امور اراضی با ۹ سهمیه و سازمان ملی بهره‌وری با شش نفر را دارای کمترین سهمیه استخدامی در این آزمون معرفی کرد.

او افزود: در این آزمون حداقل شرط سن برای ثبت نام در همه دستگاه‌ها ۲۰ سال است. با این حال حداکثر شرط سن مربوط به دستگاه‌های اجرایی برای دارندگان مقاطع تحصیلی دیپلم با حداکثر سن ۲۵ سال، فوق دیپلم حداکثر سن ۳۰ سال، کارشناسی حداکثر سن ۳۵ سال، کارشناسی ارشد حداکثر سن ۴۰ سال و دکترا حداکثر سن ۴۵ سال امکان‌پذیر است.

به گفته وی، صرفاً حداکثر شرط سن در مقطع کاردانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۵ سال است. معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی با اشاره به وجود دو دفترچه عمومی و اختصاصی در آزمون استخدامی گفت: مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از فناوری اطلاعات (مهارت هفتگانه ICDL)، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، هوش و توانمندی­‌های عمومی است. صدری تصریح کرد: مواد آزمون تخصصی برای هر یک مشاغل در دفترچه مشخص شده است. کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه‌­ای با ضریب یک (۱) است. همچنین به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته شده است. طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون این سازمان گفت: هفتمین آزمون فراگیر دستگاه‌­های اجرایی اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۸ بطور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌­شود و نتایج مرحله اول آزمون هم حدود ۴۵ روز پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد. صدری در خصوص فرآیند استخدام شرکت‌کنندگان در آزمون تصریح کرد: پس از ثبت نام و شرکت در آزمون از میان حد نصاب آورندگان به میزان سه برابر ظرفیت در نتایج اولیه برای بررسی مدارک و اطلاعات خوداظهاری معرفی خواهند شد. در مشاغلی که برای آنها مصاحبه در نظر گرفته شده برای آزمون کتبی ۷۰ درصد امتیاز، در نظر گرفته شده و مصاحبه و آزمون عملی برای آن دسته از مشاغلی که نیازمند مصاحبه هستند ۳۰ درصد امتیازات را دارد.وی تصریح کرد: پس از بررسی امتیاز آزمون‌های کتبی و مصاحبه عملی پذیرفته‌شدگان به میزان یک برابر ظرفیت به گزینش معرفی و پس از انجام آن مراحل مربوط به معاینات پزشکی، در نهایت فرآیند صدور شماره مستخدم و حکم کارگزینی آنها صورت خواهد گرفت.معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی همچنین در رابطه با سهمیه ایثارگران و خانواده‌های شهدا در هفتمین آزمون فراگیر افزود: در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می‌پذیرد. در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان تایید شده این سهمیه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای اعمال سهمیه مذکور صرفا باید شغل محل‌های مشخص شده در سهمیه ۲۵درصد را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که به جز وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، در سایر دستگاه‌های اجرایی شغل محل‌های مربوط به سهمیه‌های داوطلبان مشمول سهمیه پنج درصد و سهمیه سه درصد معلولان نیز از سایر داوطلبان به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر