تبدیل ارتقای مهارت آموزی به شعار ملی

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۳۸۳

شریعتمداری گفت: مجموعه نظام جمهوری اسلامی به جایگاه مهارت‌آموزی آنگونه که باید نپرداخته است. ما می‌گوییم ارتقای مهارت‌آموزی باید تبدیل به شعار ملی شود.

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مراسم تودیع و معارفه اوسط هاشمی ریاست جدید سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کرد: اگر خودمان را با تغییرات و تحولات تکنولوژیک در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار همراه نکنیم، با مشکل رو به رو خواهیم شد. در این سازمان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت به‌صورت پاره وقت خدمت گرفته شده است.

وی افزود: در حالی که فشار نظام سلطه برقرار بود، سعی کردن رشد اقتصادی را به صفر برسانند و تا حدی موفق شدند. نرخ اشتغال کاهش یافت و نارضایتی اجتماعی بیشتر شد.

شریعتمداری با بیان اینکه در دولت آقای خاتمی ۹۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی صرف شد، گفت: در دولت آقای روحانی ۱.۵ میلیارد تومان برای این مساله اختصاص یافته است. حدود ۱ میلیون و ۲۲۵ میلیارد آن صرف شده تا پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و ایجاد اشتغال محقق شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما سهم اشتغال روستایی که قبلا سه درصد را به ۲۵.۳ درصد در سال ۹۸ افزایش دادیم. پایداری اشتغال به مهارت داشتن آن مربوط است. کافی نبودن پایداری اشتغال یک مساله مهم در این زمینه است. بالا بردن مهارت این شاغلان خیلی اهمیت دارد؛ از این رو نقش سازمان فنی و حرفه‌ای مهم است. وی افزود: مجموعه نظام جمهوری اسلامی به جایگاه مهارت‌آموزی آنگونه که باید نپرداخته است. ما می‌گوییم ارتقای مهارت‌آموزی باید تبدیل به شعار ملی شود.

او ادامه داد: ایفای نقش ما با دولت‌محوری ممکن نیست. به تازگی کرمانشاه بودم و از کنار سازمان فنی و حرفه‌ای در این شهر رد شدم. بهره‌وری همین سرمایه‌ها در اقتصاد ایران بسیار می‌تواند بخش غیردولتی و دولتی را تجهیز کند. این است که تاکید داریم جنبش مهارت افزایی نیاز به تحرک جدید دارد. نهضت مهارت افزایی یعنی اشتغال پایدار، جلوگیری از بزه و آسیب‌های اجتماعی. اشتغال پایدار ریشه خیلی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی است و ما باید به بهترین نحو آن را به نتیجه برسانیم.

 

ارسال نظر