سهم 42 درصدی زنان در اداره تعاونی‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۰۴
سهم 42 درصدی زنان در اداره تعاونی‌ها

محمد شریعتمداری اظهارکرد: ۴۱ درصد تعاونی‌های کشور را زنان اداره می‌کنند و این تعاونی‌ها با بهره‌گیری از مشاغل خرد توانسته‌اند فعالیت‌های اقتصادی مناسب ر ا ساماندهی کنند و محصولات بسیار خوبی هم تولید کردند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در هفته تعاون ۶۴۳ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۸ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای جایگاه و سهم بخش تعاون را مورد تاکید قرار داد و گفت : در دوران جنگ، تعاونی‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفتند و پشتیبانی جبهه بر دوش تعاونی‌ها قرار گرفت.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون مسکن توسط تعاونی‌های مسکن در کشور ساخته شده عنوان کرد: امروز نیز به ظرفیت تعاونی‌ها نیاز داریم. ضمن اینکه  تعاونی‌ها با روح مردم هم آشناتر است و حتما ضرورت دارد که دولت در جایگاه نظارت قرار بگیرد و از تصدی‌گری در حوزه تعاونی‌ها خارج شود.

وی ادامه داد: با همکاری مجمع خیرین کشور تا پایان امسال ۱۵ هزار خانواده دارای ۲ معلول صاحب خانه می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از این خانواده‌ها قبلا صاحب خانه شده‌اند. در حوزه تعاونی‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم و اگر از این بخش به درستی استفاده کنیم، قطعا با مشکل مواجه نخواهیم شد .

شریعتمداری به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: این صندوق با نرخ‌های بسیار کمی می‌تواند ضمانت‌نامه معتبر به جای وثیقه ملکی، در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد و تعاونی‌ها هم می‌توانند از ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای توسعه کار خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد تعاونی‌های کشور را تعاونی‌های زنان به خود اختصاص می‌دهند تصریح کرد: تعاونی‌های زنان با بهره‌گیری از مشاغل خرد توانسته‌اند به خوبی اقدام به فعالیت‌های اقتصادی در کشور کنند و محصولات بسیار خوبی را هم تولید کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس گزارش‌ها آمار اشتغال ایجاد شده از طریق تعاونی‌ها در استان یزد نزدیک به ۳۰ هزار نفر بوده است.

شریعتمداری با تأکید بر حمایت از فعالیت استارتاپی و نوبنیاد در تعاونی‌ها تصریح کرد: جوانان در ارائه این خدمات بدون کمک دولت از ما جلو افتاده‌اند و نباید مانع فعالیت آن‌ها شویم بلکه باید قوانین منطبق با انتظارات آن‌ها را تعریف کنیم. وی اضافه کرد: نوع اشتغال در دنیا و کشور ما پوست‌اندازی کرده و آینده کار و اشتغال در حال تحول است بنابر این باید در تعریف فعالیت‌های اقتصادی، نگاه دانش بنیان و استارتاپی داشته باشیم. وزیر تعاون با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز نوآوری بخش تعاون کشور در استان فارس گفت: این وزارتخانه از فعالیت‌های استارتاپی و نوآورانه جوانان حمایت کرده و در این خصوص طرح اشتغال نوین در ۱۰ رشته را در حال اجرا داریم.

 

ارسال نظر