اخذ مالیات به صورت الکترونیکی در 600 دفترخانه تهران

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۳۱
اخذ مالیات به صورت الکترونیکی در 600  دفترخانه تهران

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اخذ الکترونیکی مالیات نقل و انتقال املاک در ۶۰۰ دفترخانه تهران و چند دفترخانه در تبریز انجام می‌شود، گفت: ظرف دو ماه آینده تمام کلان‌شهرها نیز پوشش داده می‌شوند.

محمدعلی دهقان دهنوی در گفت‌وگو با مهر، در رابطه با الکترونیکی کردن اخذ مالیات نقل و انتقال املاک، اظهار داشت: هم‌اکنون در تهران نزدیک به ۶۰۰ دفترخانه فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد افزود: همچنین در تبریز نیز چند دفترخانه مالیات مذکور را به صورت الکترونیکی اخذ می‌کنند.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم ظرف دو ماه آینده این موضوع را در تمام کلان‌شهرها از جمله اصفهان و مشهد قطعی کنیم و تا پایان سال کل کشور را پوشش دهیم.

دهقان دهنوی تصریح کرد: با الکترونیکی کردن فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک دیگر نیازی نیست که مردم وقتی مراجعه حضوری چند باره به اداره مالیاتی داشته باشند و وجه مورد نظر در دفترخانه پرداخت می‌شود. وی یادآور شد: البته ما برنامه داشتیم که ابتدا این موضوع در تهران به صورت کامل انجام شود و سپس به کل کشور تعمیم دهیم اما با تغییر ریاست سازمان امور مالیاتی، مقرر شد همزمان در کلان‌شهرهای دیگر هم این فرآیند آغاز شود.

   الزام بارکد و آرم مالیاتی بر قبوض پرداختی مطب پزشکان از اول مهر ماه

مدیرکل تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: آنچه باعث تغییر زمان ثبت کارتخوان در مطب شد صرفاً آموزش استفاده از کارخوان نبود بلکه ابهامات فنی و زیر ساختی برای اتصال به نظام مالیاتی باعث این تغییر زمان الزام شد.

به گزارش فارس، علی رستم‌پور مدیرکل تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی از پزشکانی که تاکنون اقدام به ثبت کارتخوان نکرده‌اند خواست تا 15 شهریور ماه اقدام کنند.

رستم‌پور باحضور در گفت‌وگوی 18: 30 بابیان اینکه الزام ثبت کارتخوان از 22 مرداد به 15 شهریور 98 تغییر کرده است، گفت: بنا به درخواست سازمان نظام پزشکی استفاده از کارتخوان متصل به سازمان امور مالیاتی در مطب پزشکان، به نیمه شهریور موکول شد و از ابتدای مهر 98 اعمال و محاسبه می‌شود.

مدیرکل تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان مالیاتی افزود: آنچه باعث تغییر زمان ثبت کارتخوان در مطب شد صرفاً آموزش استفاده از کارتخوان نبود بلکه ابهامات فنی و زیر ساختی برای اتصال به نظام مالیاتی باعث این تغییر زمان الزام شد.

رستم پور با بیان اینکه پزشکان تخصص خاص خود را دارند و انتظار داشتن اطلاعات مالی و حسابرسی نیست، افزود: پیش از این برخی از مطب پزشکان از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کردند اما شرایط اتصال اطلاعات حساب بانکی آنها به عنوان پایانه فروشگاهی به نظام مالیاتی آماده به کار نبود.او گفت: باید حافظه مالیاتی روی سرور‌های شرکت‌های ارایه خدمات پرداخت یا “پی اس پی “ نصب شود تا اطلاعات مالی مطب بدون دخل و تصرف در سازمان نظام مالیاتی ذخیره شود. رستم‌پور با بیان اینکه از 12 شرکت ارایه خدمات پرداخت دعوت شده 10 شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند. پزشکان می‌توانند به کمک این شرکت‌ها و بانک مرکزی همه کارتخوان‌های پزشکان قابل ثبت خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه فهرست اصناف دیگر نیز به زودی اعلام می‌شود، افزود: از اول مهرماه تمام درمانگاه‌ها و مطب پزشکان باید دو نشان آرم مالیاتی و بارکد را روی قبض پرداختی داشته باشد.

مدیرکل تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان مالیاتی افزود: این کارتخوان‌های خاص با بارکدهای مخصوص نام پزشک، محل و زمان درمان، مبلغ صورتحساب و غیره را ارایه می‌کند تا جای هیچگونه شبهه‌ای درباره عملکرد آنها وجود نداشته باشد.معاون سازمان نظام پزشکی گفت: یکی از علت‌های درخواست تمدید ثبت کارت‌خوان پزشکان از 22 مرداد به 15 شهریور 98 آماده نبودن زیر ساخت‌های شرکت‌های ارایه خدمات پرداخت بود.

محمد جهانگیری با بیان اینکه جامعه پزشکان پیشگام شفاف‌سازی نظام امور مالیاتی کشور است، گفت: بیش از 95 درصد از پزشکان براساس اظهار‌نامه‌های خود موافق با شفاف‌سازی میزان درآمدها و پرداخت مالیات بودند.

جهانگیری گفت: گلایه ما از سازمان امورمالیاتی به خاطر جداکردن صنف پزشکان به صورت جداگانه بود.

 

ارسال نظر