مسوول حذف سه دهک ثروتمند کیست؟

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۰۵۸

روز گذشته محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف یارانه برخی افراد در تیرماه، اظهار کرد که این موضوع هیچ ارتباطی به آیین‌نامه حذف دهک‌های بالای درآمدی ندارد و خواهان پیگیری این موضوع از سازمان‌های دیگر شده است. این در حالی است که طبق ماده 6 آیین‌نامه اجرایی تبصره 14، این وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که مسوولیت شناسایی و اعلام دهک‌های ثروتمند را دارد.

به گزارش «تعادل»، روز گذشته محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف یارانه برخی افراد در تیرماه، اظهار کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به آیین‌نامه حذف دهک‌های بالای درآمدی ندارد و باید از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره سوال شود چراکه ممکن است ایراد فنی رخ داده باشد. او همچنین اعلام کرد که کارگروهی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی با مسوولیت سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور صرفا در این کارگروه عضو هستند که با همکاری سازمان و وزارتخانه‌ها آیین‌نامه اجرایی می‌شود.

این سخنان درحالی مطرح می‌شود که طبق قانون وزارت تعاون مسوول شناسایی دهک‌های بالای درآمدی است و دستگاه‌های دیگر صرفا باید با این وزارتخانه همکاری کنند.

گفتنی است در ماده 6 آیین‌نامه اجرایی تبصره 14 آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است. با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کشور (استانداران)، طی دستورالعملی که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه تهیه می‌کند، نسبت به شناسایی و حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها اقدام کند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است، پس از اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه‌ خانوارهای اعلامی (دراولین نوبت)، اقدام کند.

همچنین در تبصره یک این ماده آمده است: خانوارهای حذف شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یاد شده به کلیه اطلاعات بانکی و ارایه اطلاعات و مستندات لازم اقدام کنند. وزارت مذکور مکلف است پس از بررسی مستندات ارایه شده، اسامی سرپرستان خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را مجددا به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کند تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها بر قرار شود. وزارت یارد شده موظف است نتایج را به کلیه معترضان اعلام کند.

بنا بر این تبصره رسیدگی به شرایط حذف‌شدگان از دریافت یارانه نیز به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 

ارسال نظر