اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۸۰۱

تولید گوشت قرمز در فصل بهار ١٣٩٨ به ٦٨,٣ هزار تن رسید

گوشت گاو و گوساله با ٣٧ هزار تن، ٥٤,٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است.  گزیده نتایج فصل بهار آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل بهار ١٣٩٨ جمعاً ٦٨,٣ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است. بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ٣٧ هزار تن، ٥٤,٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ٢٥.١ هزار تن، بز و بزغاله با ٤.٧ هزار تن و سایر انواع دام‌ها با ١.٥ هزار تن، به‌ترتیب ٣٦.٧ درصد، ٦.٨ درصد و ٢.٣ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در بهار سال ۱۳۹٨ با عملکرد فصل مشابه سال ۱۳۹٧ نشان‌دهنده کاهش ٢٩ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ٢٧ درصد، برای بز و بزغاله ٢٨ درصد و برای گاو و گوساله ٣١ درصد بوده است.

برخورد با دستگاه‎های کم‎کار در بهبود کسب‎وکار

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه بهبود و سرعت فضای کسب و کار ما با سقوط ۴ پله‌ای رتبه کشور خوب نبوده و این نقص است، گفت: هر متقاضی کسب و کار که با مانعی روبه‌رو شود و احساس کند دستگاهی کارشکنی می‌کند، در سامانه دادور شکایت کند. محمدعلی دهقان‌دهنوی درباره رتبه کشورمان در فضای کسب و کار در جهان گفت: این رتبه، شاخص بین‌المللی است و ممکن است برخی از قسمت‌های آن درباره کشورمان درست باشد و برخی هم درست نباشد اما در مجموع،  شاخص‌های قابل اتکایی هستند.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از نظر امتیاز در شاخص‌ها پیشرفت داشتیم، ادامه داد: از پارسال تا امسال حدود 2 نمره به نمره کشورمان افزوده شده اما رتبه ما چهار پله کاهش یافته است یعنی بهبود و سرعت فضای کسب و کار ما خوب نبوده و این نقص است.

وی با اشاره به اینکه بهبودهای حاصل شده در فضای کسب و کار ریشه در قوانین دارد، گفت: قانون ابزاری برای بهبود فضای کسب و کار است.

دهقان با اشاره به اینکه جایگاه فعلی ما در محیط کسب و کار مناسب نیست، گفت: نبود هماهنگی و همکاری و الزام به اجرای قانون موجب شده است پیشرفت نکنیم. وی افزود: از طریق هیات مقررات زدایی که فراقوه‌ای و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی است برنامه‌هایی را آغاز کردیم و دستگاه‌هایی مانند وزارت جهاد کشاورزی وارد تعامل با وزارت اقتصاد شده‌اند.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: مهلت تعامل با وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان تابستان امسال است و اگر دستگاهی کار بارگذاری مجوزها را در سامانه مجوزهای وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد با او همکاری می‌کنیم و اگر این کار را نکرد از ابزارهای قانونی هیات مقررات زدایی استفاده و با او برخورد می‌کنیم. دهقان با بیان اینکه یکی از زیرسامانه‌هایی که در سامانه پیشخوان ملی مجوزهای کشور طراحی کردیم سامانه « دادور» است، گفت: هر متقاضی کسب و کار در هر نقطه از کشور که با مانعی روبه‌رو شود و احساس کند دستگاهی کارشکنی می‌کند یا خلاف ضوابط، مجوز او را نمی‌دهد می‌تواند در سامانه « دادور» اعلام شکایت کند. وی ادامه داد: در مدت یک هفته، استاندار یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط آن استان موظف است پاسخ آن فرد را بدهد و این موضوع را به‌طور مرتب،  رصد و به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنیم. وزارت کشور هم در این زمینه همکاری خوبی دارد و باید در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

 

 

ارسال نظر