تعارض منافع برخی با مالیات بر عایدی سرمایه

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۵۹

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز در بحث تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، تعارض منافع میان گروه‌ها و افراد ایجاد شده، یعنی آنکه عده‌ای با تصویب و اجرای این قانون، منافع اقتصادی خود را در خطر می‌بینند. سیداحسن علوی نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت اعمال سیاست‌های مالیاتی برای ساماندهی بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی به دلیل نبود نظارت کافی دولت و وزارت راه و شهرسازی، بازار غیرمولد در حوزه مسکن فعال شده و دلالان و سوداگران، نقدینگی را به سمت به این بازار هدایت کرده‌اند.

  ماهیگیری دلالان از بازار گل‌آلود مسکن؛ افزایش قدرت مالی سوداگران

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه با افزایش قیمت‌ها و هجوم مردم برای خرید مسکن، اکثر سوداگران قدرت بالای مالی پیدا کرده و این مساله موجب شده که قیمت مسکن توسط آنها تعیین شود. قیمت مساکن در مناطق توسط سلاطین املاک تعیین می‌شود. وی تصریح کرد: امروز در بازار مسکن، سلاطینی وجود دارند که عملا قیمت مساکن در مناطق مختلف توسط آنها تعیین می‌شود و هیچ دستگاه نظارتی با آنها برخورد نمی‌کند. علوی گفت: عده‌ قلیلی در شرایط کنونی مشکلات بسیاری را برای بازار مسکن ایجاد کرده و این موضوع زمینه افزایش قیمت‌ها و در نهایت بروز رکود تورمی در بازار مسکن شده است.

  قانون مالیات بر عایدی سرمایه راهکار مقابله با دلالان بازار مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار برای کنترل بازار کنونی مسکن و مقابله با دلال بازی‌ها، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است. در شرایط کنونی تعیین تکلیف این مساله یکی از مطالبات

به حق مردم است.

    عده‌ای با تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، منافع اقتصادی خود را در خطر می‌بینند

وی ادامه داد: امروز در بحث تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، تعارض منافع میان گروه‌ها و افراد ایجاد شده است، یعنی آنکه عده‌ای با تصویب و اجرای این قانون، منافع اقتصادی خود را در خطر می‌بینند، از این رو با این موضوع مخالفت می‌کنند.

  قانون مالیات بر عایدی سرمایه

جلوی فعالیت سلاطین مسکن را می‌گیرد

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت قرار است در آینده‌ای نزدیک لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را برای تصویب به مجلس ارسال کند، از این رو با تصویب و اجرای این قانون، قطعا جلوی فعالیت سلاطین مسکن و ابرمالکان گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظر