رونمایی از سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان تیرماه امسال

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۲۹

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمک به تثبیت اشتغال موجود و اشتغال حمایتی از اولویت‌ها و هدف‌گذاری این وزارتخانه در سال ۹۸ است.

به گزارش ایلنا، عیسی منصوری در حاشیه جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار عنوان کرد: در بخش اشتغال روستایی از حدود ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابعی که از ابتدای برنامه اواخر سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ دراختیار است تاکنون، ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شده است.

او گفت: از این میزان حدود سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به نهاد‌های حمایتی است و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده است؛ بدین‌ترتیب ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم و از این مبلغ تا به حال بانک‌ها نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت کردند.

منصوری اضافه کرد: برای اینکه اثربخشی وام افزایش یابد دو برنامه را همزمان در دستور کار داریم، یکی بحث مداخلات توسعه اشتغال مناطق روستایی با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی و گروه‌های مردم نهاد و دیگری بحث نظارت دقیق بر دستاورد‌های این برنامه است که هم‌اکنون انجام می‌شود که به هدف اشتغال برسیم و منابع به انحراف نرود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان تیر امسال رونمایی می‌شود، گفت: در این سامانه هدف این است که همه افرادِ در سن اشتغال و کار کشور دارای یک کد شغلی باشند؛ کسی که خارج جمعیت فعال است مشخص باشد و آنکه در درون جمعیت فعال است شاغل یا بیکار و اگر شاغل است چه رشته‌ای و اگر تخصص، تجربه و مهارت دارد در چه رشته‌ای که به صورت دقیق کدبندی شده و مشخص باشد و این ابزاری برای سیاست‌گذاری دقیق اشتغال است. منصوری با اشاره به نتیجه حضور در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گلپایگان گفت: در این جلسه مقرر شد یک برنامه مشترک بین دستگاهی و بخش خصوصی با محوریت فرماندار در حوزه‌های زیر ساختی، فضای کسب و کار و رشته فعالیت مشخص برای توسعه اقتصاد و اشتغال با توجه به ظرفیت‌ها و نیازها شهرستان تدوین تا با تمرکز، پیاده‌سازی و حمایت این برنامه زمینه لازم برای پیشرفت و توسعه این خطه بیشتر از گذشته فراهم شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار داریم بانک‌ها شفافیت و سرعت عمل در پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

ارسال نظر