بررسی راهکارهای رونق تولید در روستاها و عشایر

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۹۹

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی از بررسی راهکارهای رونق تولید در روستاها و عشایر در کمیسیون متبوعش خبر داد. حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: نخستین دستور کار کمیسیون ادامه بررسی راهکارهای رونق تولید بود که در این جلسه اقدامات لازم برای تحقق این امر در روستاها و عشایر مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی نقش روستا و عشایر پررنگ است، افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از چالش‌ها و راهکارهای لازم برای رونق تولید داخلی ارایه کرد. وی اظهار کرد: بررسی راهکارهای رونق تولید در جلسه روز گذشته کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی به پایان رسید و این گزارش به هیات رییسه مجلس تقدیم می‌شود تا در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای لازم برای رونق تولید، خاطرنشان کرد: توجه به مزیت‌های نسبی و اقلیمی در روستا یکی از موارد مورد بررسی در کمیسیون بود؛ هر روستا با توجه به شرایط اقلیمی مزیت‌هایی دارد که می‌تواند در رونق تولید موثر باشد بطور مثال برخی روستاها ظرفیت بالایی در تولید صنایع دستی، دامپروری و تکمیل زنجیره غذایی دارند که باید از این توانایی به درستی استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگرچه برخی امکانات به منظور مهاجرت معکوس، به روستاها منتقل شده اما موانع تولید و کسب و کار در این مناطق رفع نشده است بنابراین نیاز است زمینه‌های اشتغال در روستاها ایجاد شود. رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی تصریح کرد: دومین دستور کار کمیسیون بررسی طرح مقابله با اقدامات تحریمی امریکا بود که کلیات این طرح در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصویب نشد چراکه از زمان بررسی آن مدت زیادی گذشته و در برخی احکام مانند بودجه قید شده است به همین دلیل مقرر شد؛ هر ماده با حضور طراحان مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر