اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۶۶۳

تامین منابع مالی جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی

مهر|رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تامین منابع جهت جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی انجام شده است اما درباره زمان‌بندی جذب این نیروها، خود دستگاه‌ها باید تصمیم‌گیری کنند.

جمشید انصاری درباره آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: کارهای مربوط به نتایج آزمون استخدامی انجام شده و مابقی مسائل همچون جذب نیرو بستگی به خود دستگاه دارد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: برای همه دستگاه‌هایی که آزمون استخدامی داشته‌اند تأمین منابع جهت جذب انجام شده است.

وی ادامه داد: مراحلی همچون مصاحبه و گزینش و انجام سایر مراحل کار باید توسط خود دستگاه‌ها انجام شود.

انصاری در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال جذب نیرو انجام می‌شود، گفت: دستگاه‌های مربوطه که آزمون برای آنها برگزار شد خودشان باید در این رابطه تصمیم بگیرند.

عوارض سنگین برای صادرات خرما

صادرات خرماهای مضافتی با عوارضی سنگین معادل ۸۰۰۰ تومان برای هر کیلوگرم خرمای مضافتی و ۵۰۰۰ تومان برای هر کیلوگرم خرمای کبکاب مواجه شد.

بر اساس اعلام گمرک از عوارض جدید برای صادرات خرما، هر کیلوگرم خرمای مضافتی مشمول ۸۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم خرمای کبکاب مشمول ۵۰۰۰ تومان عوارض خواهد شد.

همچنین سایر خرماها نیز مشمول عوارضی معادل ۳۰ درصد ارزش ریالی صادرات بر مبنای نرخ دلار در سامانه سنا خواهند شد.

۱۸ هزار مقرری‌بگیر دوباره سرکار رفتند

ایسنا|مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال مجدد ۱۸ هزار نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: حمایت موثر از ۱۸۴۰ بنگاه اقتصادی موجب حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته شد.

کریم یاوری، با اشاره به حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته، گفت: حمایت موثر از ۱۸۴۰ بنگاه در راستای صیانت از نیروی کار و پایداری تولید، موجب تثبیت این میزان شغل در کشور شده است.

وی افزود: امسال هم سیاست تمرکز بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را دنبال خواهیم کرد و بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار خواهیم داد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین‌حال از اشتغال مجدد ۱۸ هزار نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: پیگیری اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی متولیان اجرای قانون بیمه بیکاری است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف شده زمینه آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و بازآموزی مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را از طریق آموزش در کارخانه‌ها یا مراکز این سازمان فراهم کند.

به گفته یاوری، کارفرمایان برای بهره‌مندی کارگران از مزایای قانونی بیمه بیکاری باید در تمام واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی نسبت به بیمه نیروهای خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در صورت هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید برای بهینه کردن تولید و جابه‌جایی کارگاه و ماشین‌آلات از سوی کارفرمایان و سرمایه‌گذاران، کارگران در طول زمان اصلاح و بازسازی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

سهم ۵۴درصدی واردات کالاهای واسطه‌ای در سال ۹۷

بررسی گزارش وزارت اقتصاد در خصوص آمارهای تجارت خارجی طی دو سال گذشته نشان می‌دهد، حدود ۵۴ درصد واردات کشور کالای واسطه‌ای و ۱۷ درصد کالای سرمایه‌ای بوده است.

وزارت اقتصاد اخیرا گزارشی در خصوص آمارهای تجارت خارجی بر اساس طبقه‌بندی BECمنتشر کرده است.

«Broad Economic Categories »  یکی از معیارهای طبقه‌بندی کالاست که از سوی دفتر آمار سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است.

بر این اساس در سال 97، 54 درصد واردات کالای واسطه‌ای، 18 کالاهای سرمایه‌ای و 16 درصد به کالاهای مصرفی تعلق داشته است. همچنین 12 درصد نیز در رده سایر قرار گرفته‌اند.

سهم واردات در سال 96 نیز تقریبا به همین شکل بوده و 54 درصد کالای واسطه‌ای، 17 درصد کالای سرمایه‌ای و 17 درصد کالای مصرفی وارد کشور شده است.

 

ارسال نظر