ابلاغ پروژه اولویت‌دار وزارت‌خانه‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۳۰۱

معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ۷۶ پروژه اولویت‌دار دستگاه‌های مختلف «مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برای اجرا در سال ۱۳۹۸ را ابلاغ کرد. ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استناد مفاد مصوبه شهریور سال 1394 هیات وزیران، با هدف مقاوم‌سازی اقتصاد کشور همراه با کاهش و خنثی‌سازی اثرات منفی تحریم‌ها، پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی سال 1398 را تصویب کرد. ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اجرای پروژه‌های اولویت‌دار مطرح شده را مشروط به رعایت موارد ذیل کرده است:

1-پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی باید توسط «دستگاه مجری» با اولویت و در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» اجرا و تکمیل شوند. بدیهی است کلیه مسوولیت‌ها از زمان ابلاغ تا اتمام پروژه بر عهده «دستگاه مجری» خواهد بود.

2- دستگاه مجری موظف است ضمن تفاهم با دبیرخانه ستاد در خصوص جزییات پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی، نسبت به تعیین نماینده تام‌الاختیار در سطح معاون وزیر یا هم‌تراز برای هر یک از آنها به عنوان مجری اقدام کند. ضروری است «دستگاه مجری» با قید فوریت ظرف مدت یک هفته از تاریخ این ابلاغیه، نسبت به صدور حکم مجری منتخب اقدام و به دبیرخانه ستاد معرفی کند.

3- مجری منصوب از سوی وزیر یا بالاترین مقام «دستگاه مجری»، موظف است ظرف مدت دو هفته از زمان انتصاب، منشور هر یک از پروژه‌ها را در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی)، ثبت و پس از تایید رییس دستگاه اجرایی به دبیرخانه ستاد ارایه کند.

4- تامین منابع مالی لازم برای اجرای هر یک از پروژه‌های مصوب بر عهده «دستگاه مجری» است و مجری باید در چارچوب اعتبارات، وظایف و اختیارات دستگاه مجری، کلیه اقدامات لازم را برای تامین مالی پروژه به نحوی به عمل آورد که پروژه طبق زمانبندی مصوب اجرا شود.

5- «دستگاه مجری» موظف است به صورت ماهانه گزارش اقدامات به‌عمل‌آمده برای اجرای هر یک از پروژه‌ها و عملکرد را در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» و شاخص‌های مصوب ستاد بطور مستمر به دبیرخانه ستاد ارسال کند.

6- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام همکاری‌های لازم با «دستگاه مجری» برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار «مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برای اجرا در سال 1398 هستند. طراحی سازوکار لازم برای تحقق همکاری‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها بر عهده «دستگاه مجری» است.

7- اجرای هر یک از پروژه‌ها و مصوبات ستاد، توسط دبیرخانه ستاد مورد پایش قرار می‌گیرد. برای نظارت بر اجرا و حصول اطمینان از پیشرفت پروژه‌های مصوب، بازدید‌های میدانی به‌صورت اتفاقی حسب مورد توسط دبیرخانه انجام خواهد شد.

لازم است نتیجه اقدامات انجام یافته در ارتباط با مصوبات ابلاغی گزارش شود.

Taadol-03

Taadol-03

 

ارسال نظر