ضرورت مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۲۵:۳۷
کد خبر: ۱۴۳۲۶۹
ضرورت مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای ارتقای جایگاه مهارت‌آموزی در کشور وجود دارد، بر ضرورت راه‌انداری نهضت مهارت‌افزایی تاکید کرد.

روز گذشته محمد شریعتمداری در سومین روز از هفته کار و کارگر، از مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بازدید کرد و در این جریان دیداری هم با نخبگان مهارتی مسابقات بین‌المللی ۲۰۱۹ روسیه داشت. وی در این دیدار مهارت‌آموزی را یکی از مباحث مهم بازار کار ایران دانسته و گفته است: هر یک از شرکای اجتماعی باید سهم و نقش خود را برای ارتقای جایگاه مهارت‌آموزی در کشور برعهده گیرند.وی با بیان اینکه وزارت کار برنامه ویژه‌ای برای گسترش مهارت در کشور دارد، گفت: آشنایی فارغ‌التحصیلان با آموزش‌های مهارتی موجب می‌شود بهتر و سریع‌تر جذب بازار کار شوند. به همین دلیل در نظر داریم با همراهی و همکاری صنایع و دانشگاه‌ها، به سمت مهارت‌افزایی کارگران صنوف و بنگاه‌ها، فارغ‌التحصیلان و کارجویان برویم.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهضت مهارت افزایی در کشور باید راه‌اندازی شود و در این زمینه نقش شرکای اجتماعی، بخش خصوصی و متخصصین حائز اهمیت است.سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار، با انتقاد از عدم عضویت ایران در سازمان بین‌المللی مهارت، خاطرنشان کرد: عدم عضویت ما در سازمان جهانی مهارت، مشکلات بسیاری را به وجود آورده و لازم است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی به نقش پررنگ بخش خصوصی در برگزاری این مسابقات اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود آنکه برگزاری این مسابقات در تمام دنیا یک مسابقه ملی محسوب می‌شود ولی در ایران تنها وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای عهده‌دار برگزاری آن هستند که امیدواریم در آینده نزدیک سازمان‌ها و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع مهارت آموزی در این زمینه وارد عمل شوند.معاون وزیر کار ادامه داد: مهم‌ترین برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه مسابقات مهارت که چهل و پنجمین دوره آن در روسیه برگزار می‌شود، انتخاب بهترین‌ها در این حوزه است. در این راستا، ۳۰ نفر از نخبگان مهارتی را برای اعزام به مسابقات روسیه انتخاب کرده‌ایم که از بین آنها هیات ۱۱ نفره‌ای اعزام خواهند شد. حضور ما در مسابقات مهارت دستاوردهای بسیاری به دنبال داشته که گسترش فرهنگ کار از جمله این دستاوردها بوده است. به اعتقاد پاک سرشت، مسابقات جهانی مهارت به تقویت نظام ارزیابی صلاحیت در کشور کمک می‌کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان بر ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر حوزه مهارت با صنایع، دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها تاکید کرد و آموزش‌های مهارتی را در ورود کارجویان به بازار کار موثر خواند.

 

 

ارسال نظر