اخبار کلان

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۵۸

ترخیص 610 کانتینر گوشت در دو ماه اخیر

سعید میرزایی دوستان، در رابطه با تعداد کانتینرهای دپو شده لوازم یدکی در گمرک شهید رجایی بندرعباس، اظهار داشت: این کانتینرها دو بخش دارد. تعدادی از آنها به گمرک اظهار نشده و در منطقه ویژه دپو هستند و بخش دیگری نیز اظهار شده و تشریفات ترخیص آنها در گمرک در جریان است. برای به دست آوردن آمار دقیق این دو بخش باید از مسوولان آی‌تی گمرک سوال شود.

سرپرست معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس در خصوص واردات گوشت نیز گفت: در این زمینه مشکلاتی وجود داشت که مربوط به اخذ مجوزها بود؛ پس از انعکاس مشکلات همه ارگان‌ها ورود کرده و در حال حاضر نیز مجوز دامپزشکی در اسرع وقت صادر می‌شود و مسائل نقل و انتقال بانکی در حداقل زمان ممکن صورت می‌گیرد. طی دو ماه اخیر 610 کانتینر گوشت وارداتی از گمرک ترخیص شده که به بیش از 15 هزار تن بالغ می‌شود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای تسریع در ترخیص واردات کالاهای اساسی تصریح کرد: با اختیاراتی که داریم اگر در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد به سرعت اجازه ترخیص صادر خواهد شد تا خللی در تنظیم بازار ایجاد نشود.

برنامه جدید برای رونق تجارت در کریدور شمال-جنوب

در نشست مشترک مهدی میراشرفی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و صفر مهدی اف رییس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان درخصوص راهکارهای تسهیل تبادلات مرزی بین دو کشور و فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب بحث و گفت‌وگو شد.

در این نشست میراشرفی ضمن تاکید بر افزایش رضایتمندی مردم و تجار دو کشور از عملکرد گمرکات خواستار ایجاد دروازه مشترک مرزی و تسریع در تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک ایران و آذربایجان جهت کاهش توقف مرزی شد.

همچنین رییس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان ضمن اشاره به اقدام جدید کشور آذربایجان برای اجرای مدیریت واحد مرزی توسط گمرک و انجام کلیه امور به نمایندگی از سایر سازمان‌ها، خواستار اقدام مشابه از سوی گمرک ایران به‌منظور افزایش سرعت و کاهش توقف مرزی شد.

در ادامه با پیشنهاد میراشرفی رییس کل گمرک ایران مقرر شد بلافاصله نمایندگان تام الاختیار گمرکات دو کشور در آخرین هفته سال ۹۷ با حضور در مرز آستارا نسبت به شناسایی و ارایه راهکار عملی که منجر به کاهش توقف مرزی شود اقدام نمایند.

همچنین کمیته‌های فنی و تکنیکی بین دو کشور جهت رفع کامل موانع و تسهیل و کاهش توقف مرزی تحت نظر روسای گمرک تشکیل شود و بطور مستمر روند انجام تشریفات مرزی را رصد نماید.

در این دیدار آیتی معاون دفتر نظارت برترانزیت، داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس و سلمانزاده مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری رییس کل گمرک ایران را همراهی می‌کردند.

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به مجلس رفت

لایحه اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم با هدف افزایش شفافیت و انضباط مالی، توسعه پایگاه‌های اطلاعاتی و اقتصادی، دستیابی به آمار و صورت‌های مالی قابل اتکاء و مفید برای تصمیمات اقتصادی و همچنین عزم دولت به منظور تکریم و تسهیل ارایه خدمات به مودیان مالیاتی از طریق برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی، برای طی تشریفات قانونی از سوی هیات دولت به مجلس ارسال شد.

براساس این لایحه افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های اشخاص حقوقی و همچنین ارزیابی دارایی‌ها به ارزش منصفانه یا ارزش جاری، با رعایت استانداردهای حسابداری ملی یا استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی که توسط مراجع ذی ربط الزامی شده یا می‌شود، مشمول پرداخت مالیات بر درآمد نیست و هزینه کاهش ارزش بهای آن یا هزینه استهلاک ناشی از تجدید ارزیابی نیز به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی نمی‌شود و در زمان برکناری دایمی و واگذاری دارایی، مابه التفاوت قیمت فروش و مبلغ دفتری بدون اعمال آثار ناشی از تجدید ارزیابی یا ارزیابی صورت گرفته، به شرح یادشده به استثنای دارایی‌هایی که مالیات آنها براساس مقررات این قانون حسب مورد براساس نرخ جداگانه یا به صورت مقطوع محاسبه می‌شود، در محاسبه درآمد مشمول مالیات منظور می‌شود.

همچنین با اتصال سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه ثبت الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف می‌شود، پس از استعلام دفترخانه مالیات‌های موضوع این ماده مربوط به ملک مورد معامله را از طریق سامانه موصوف اعلام نماید در غیر این‌صورت منتقل الیه و سردفتر اسناد رسمی در قبال دریافت مالیات‌های مربوط به ملک مورد معامله به شرح این ماده و تبصره (۴) آن مسوولیتی نخواهند داشت.

 

 

ارسال نظر