زمان واگذاری سرخابی‌ها مشخص نیست

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۳۴

تسنیم| فرهاد دژپسند با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در بانکداری الکترونیک گفت: یکی از نگرانی‌های فعالان اقتصادی و مردم این است که اگر سپرده ارزی داشته باشند آیا می‌توانند در زمان مورد نیاز به آن دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: از نظر مقررات این تضمین داده شده که افراد می‌توانند ضمن برخورداری از سود سپرده ارزی خود هر زمان که بخواهند آن را برداشت کنند و امروز این موضوع از طریق ابزار‌های الکترونیکی نیز میسر شده است. همه افراد دارای سپرده ارزی می‌توانند از طریق خودپرداز‌های مخصوص هر زمان که بخواهند برداشت ارزی داشته باشند یا مبلغی از ارز خود را به حساب شخص دیگری منتقل کنند که این موضوع با ایجاد اطمینان به سپرده گذاری ارزی نیز کمک خواهد کرد.

در مراسمی که برای معرفی دستاورد‌های جدید بانک ملی برگزار شد یکی از این دستاورد‌ها دستگاه‌های خودپرداز و خود دریافت ارزی بود که قابلیت دریافت و پرداخت ارز به مشتریان را به صورت دلار و یورو دارد.

وزیر اقتصاد  در این مراسم اظهار  داشت: زمانی که من در شروع کار خود، بحث اقتصاد هوشمند را مطرح کردم، خیلی ها خرده گرفتند که تا تحقق اقتصاد هوشمند راهی بسیار طولانی پیش رو داریم، اما اتفاقی که امروز در بانک ملی افتاد نشان می دهد، نه تنها پروژه حذف کاغذ از فرآیند ها به سهولت قابل دسترسی است، بلکه با رعایت ظرافت و دقت لازم، کاهش نیروی مازاد بانک ها و سایر بخش های اقتصاد نیز قابل تحقق است.

دژپسند تصریح کرد: ما اگر بخواهیم به قله ای که در چشم انداز اقتصاد هوشمند ترسیم شده، برسیم، باید این مسیر را طی کنیم که همانا از طریق سرعت بخشی به تحولات تکنولوژیک و جذب فناوری ها در کسب و کار و الکترونیکی کردن فرآیندها محقق می شود.

وی اضافه کرد: بانک‌ها باید به سمت بانکداری دیجیتال بروند که بتوانند کارکردشان را در اقتصاد هوشمند به طور کامل اجرا کنند.

وزیر اقتصاد با بیان این‌که سامانه "سککوک" (سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار) می‌تواند مقدمه اقتصاد هوشمند به معنای راهبردی باشد، گفت: اگر بانکداری دیجیتال شکل بگیرد ناخواسته بخش‌های دیگر را نیز با خود می‌برد، چراکه اقتصاد ما بانک محور است، بنابراین وقتی بانک به این سمت حرکت کند، فعالان اقتصادی و شهروندان عادی ما هم خواه ناخواه به این سمت حرکت خواهند کرد.

دژپسند با بیان اینکه دولت الکترونیکی به خدمات حاکمیتی محدود می شود، اظهار داشت: بانکداری الکترونیکی می‌تواند همگام با تجارت الکترونیکی، به شکل گیری اقتصاد هوشمند کمک کند.

 

ارسال نظر