اخبار کلان

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۲۵۴

گمرک گوشت‌های وارداتی را زودتر ترخیص کند

گمرک موظف شد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ترخیص گوشت‌های وارداتی سریع‌تر اقدام کند.

در زمینه واردات، ترخیص و توزیع گوشت، هیات وزیران مقرر کرده که وزارت صنعت، معدن تجارت باید به گونه‌ای تمهید و برنامه‌ریزی کند که گوشت‌های وارداتی با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی به شکل مناسب‌تری بین مصرف‌کنندگان توزیع شود.

همچنین گمرک موظف شده با هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تسریع ترخیص گوشت‌های وارداتی از مبادی ورودی کشور اقدام کند.

طبق آنچه گمرک اعلام کرده، هیات دولت ابلاغ کرده که وزارت کشور باید خروج غیرقانونی دام از کشور را با جدیت مراقبت و کنترل کند.

گفتنی است؛ روز گذشته مهدی میر اشرفی - رییس کل گمرک - اعلام کرد که ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک مانده که ۳۰۰ کانتینر آن به پشتیبانی امور دام اختصاص دارد که پس از اخذ مجوزها، ترخیص خواهد شد.

طبق گفته وی، در ۱۱ ماه امسال ۱۳۷ هزار تن گوشت گرم و منجمد وارد شده که این آمار غیر از واردات دام زنده و مواد پروتئینی و مرغ است و میانگین ماهانه واردات ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوده است.

البته میر اشرفی اظهار کرده که قبل از تحریم‌ها میانگین زمانی که کالا از کشتی پیاده و در گمرک اظهار می‌شد ۲۰ روز بود اما هم‌اکنون این مدت به ۴۰ روز افزایش پیدا کرده است.

تصویب 2 امکان برای اسناد خزانه در کمیته فقهی بورس

در راستای انطباق با نیازهای فعلی و آتی کشور، دو امکان جدید برای اسناد خزانه اسلامی دولت به تصویب کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

بر مبنای پیشنهادهای معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی) و پیگیری‌های به عمل آمده، به منظور انطباق با نیازهای فعلی و آتی دولت، امکان محاسبه مبالغ مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه اسلامی بر مبنای یک شاخص قیمتی مشخص و پرداخت آن در قالب کوپن‌های سود مورد تصویب کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

بر این اساس، مبالغ حفظ قدرت خرید مربوط به دوره زمانی تاریخ انتشار تا تاریخ سر سرسید بر مبنای یک شاخص قیمتی مشخص (نظیر تورم) محاسبه و در قالب کوپن‌های سود در مواعد زمانی مشخص پرداخت می‌شود.

بر اساس تصویب کمیته مذکور امکان تعویض اسناد خزانه اسلامی با سهام دولت نیز فراهم آمده است که در این حالت، دارنده اسناد خزانه اسلامی این اختیار را دارد تا در سر رسید، اسناد خود را با سهام شرکت‌ها یا واحد‌های سرمایه‌گذاری تحت تملک دولت تعویض کند. بر این مبنا، نسبت تعویض می‌تواند در ابتدای انتشار اسناد خزانه اسلامی یا پس از آن تعیین شود.

سهم اندک اصناف از درآمد مالیاتی تهران

مهر| رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران سهم اصناف در درآمد مالیاتی ۱۰ ماه امسال این استان را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: درآمد مالیاتی استان در این مدت ۳۰ هزارمیلیارد تومان بوده است.

نعمت‌الله ترکی در رابطه با عملکرد ۱۰ ماهه درآمدهای مالیاتی استان تهران، اظهار داشت: در این مدت، مالیات از عوارض خروج مسافر، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر نقل و انتقال خودرو به ترتیب ١٥٧، ۸۹ و ۸۴ درصد محقق شده است که بیشترین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی را در این بخش شاهد بودیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: در بخش اخذ مالیات دو درصد سایر کالاها و مالیات شماره‌گذاری خودرو نیز به ترتیب شاهد تحقق۴۰ و ۵۰ درصدی بودیم که کمترین درصد تحقق در ۱۰ ماهه سال جاری مربوط به این دو حوزه می‌شود.

وی افزود: همچنین درآمدهای مالیاتی در ۱۰ماهه سال جاری ۳۰.۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۷۸ درصد محقق شده و نسبت به سال قبل رشد ۸ درصدی را شاهد هستیم.

به گفته ترکی در بخش مالیات مستقیم، سهم مالیات مشاغل استان تهران ۱۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: عملکرد درآمدی دستگاه‌های اجرایی استان تهران در نیروی انتظامی، اداره کل ثبت اسناد و گمرک استان به ترتیب ۵، ٤ و ۵۰۰ میلیارد تومان است که این ادارات بیشترین درآمد را داشتند.

ترکی تصریح کرد: درواقع طی ۱۰ ماه سال جاری، نیروی انتظامی ۳۵ درصد و ثبت اسناد و املاک ۱۲۲ درصد و گمرک ۱۷۱ درصد تحقق درآمدی داشتند که قابل تامل است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به درآمد ۳۱.۵ هزار میلیارد تومانی در بخش منابع عمومی در استان تهران، گفت: ۷۵ درصد درآمد‌ها محقق شده که نسبت به سال قبل رشد ۸.۴ درصدی داشته است.

 

 

ارسال نظر