اخبار کلان

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۵۸

اعلام آمادگی سوییس برای توسعه همکاری‌های دوجانبه

سفیر سوییس در تهران طی دیداری با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان بر علاقه‌مندی کشورش برای حفظ و توسعه روابط با ایران تاکید کرد.

فرهاد دژپسند در این دیدار که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، طی سخنانی، با اشاره به سابقه طولانی روابط بین دو کشور و تصویر مطلوب سوییس به عنوان کشوری مستقل و دارای امنیت کامل برای سرمایه‌گذاری، نزد مردم ایران، اظهار داشت: متناسب همین تصویر، انتظار ما، توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه ایران و سوییس است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به توافقات حاصله در سفر اخیر رییس‌جمهوری کشورمان به سوییس، خواستار تسریع در اجرای توافقات حاصله از سوی دولت این کشور شد و نقش سفیر این کشور را در این خصوص قابل توجه خواند.

وی همچنین با توجه به نقش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه و با اشاره به توان اقتصادی و سیاسی کشورمان در مبارزه ایران با تروریسم در اشکال مختلف آن، یاد آور شد: توسعه، صلح و ثبات در منطقه در گرو عدم دخالت دیگران و پرهیز از اقدامات ساختار شکنانه‌ای است که منجر به گسترش درگیری و تروریسم می‌شود.

دژپسند در ادامه، آمادگی کشورمان را برای توسعه مناسبات اقتصادی به ویژ ه در سطح منطقه‌ای اعلام کرد.مارکوس لاتینر سفیر سوییس نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری در زمینه توسعه همکاری‌های فیمابین، خواستار حضور نمایندگانی از وزارت اقتصاد در کمیته مشترک اقتصادی دو کشور شد.

تاکید گمرک بر عدم ترخیص خودروهای قاچاق

فریده زبیدی مدیرکل مبارزه با جرایم سازمان یافته، به کلیه دفاتر ستادی و گمرکات اجرایی کشور در رابطه با نحوه تحویل خودروهای ثبت سفارش تایید نشده، بخشنامه‌ای صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است:

پرونده قاچاق خودروهای ثبت سفارش تایید نشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ (کارکنان دولت) تهران، تحت رسیدگی قرار دارد، به هیچ عنوان مشمول مصوبات فوق‌الذکر هیات محترم وزیران و دستورالعمل بند ۷ مصوبه شماره ۶۰/۲۸۹۸۹۹ مورخ 9/۱۱/97 وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

لذا مقتضی است از هر گونه اقدام در خصوص ترخیص خودروهای موضوع پرونده‌های قاچاق ثبت سفارش‌های تایید نشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب مصوبات هیات محترم وزیران بطور جد، خودداری شود.

ضمنا از اعلام و تحویل خودروهای موجود موضوع پرونده قاچاق مرتبط با ثبت سفارش‌های تایید نشده، به عنوان کالای متروکه به نمایندگی‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی جلوگیری و خودروهای قاچاق مورد نظر باید در راستای اعمال ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تحویل نمایندگی‌های مذکور شوند.

مذاکرات دستمزد ۹۸ به زودی آغاز می‌شود

مهر|حاتم شاکرمی، درباره زمان آغاز مذاکرات تعیین دستمزد ۹۸ کارگران شورای عالی کار اظهار کرد: خوشبختانه هزینه معیشت ماهیانه در کمیته مزد شورای عالی کار با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی هفته گذشته استخراج شد؛ همچنین در حال گزارش‌گیری نرخ تورم از مراجع ذی‌صلاح هستیم تا در مذاکرات مزدی لحاظ شود.

وی، با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسات شورای عالی کار با دستور کار تعیین دستمزد ۹۸ هستیم، افزود: اولین نشست این شورا با حضور شرکای اجتماعی به زودی برگزار می‌شود و طبق قانون فرایند تعیین حداقل دستمزد طی خواهد شد.

معاون امور روابط کار وزیر کار، همچنین درباره زمان تعیین دستمزد سال آینده با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ان شاءالله تا پایان اسفند موضوع تعیین دستمزد ۹۸ کارگران نهایی می‌شود تا مذاکرات دستمزد به بعد از سال موکول نشود.

شاکرمی با اشاره به فاصله دستمزد تا معیشت نیز ادامه داد: در جلسه شورای عالی کار به این موضوع پرداخته خواهد شد و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی توافق نهایی حاصل می‌شود.دستمزد مشمولان قانون کار هر سال در جلسات شورای عالی کار مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید تا پایان اسفند هر سال، دستمزد سال آینده کارگران نهایی و از سوی وزیر کار ابلاغ شود تا در دستمزد فروردین‌ماه مشمولان اعمال شود.بر اساس صورتجلسه هفته گذشته کمیته دستمزد شورای عالی کار، هزینه ماهیانه معیشت خانوار کارگری ۳میلیون و ۷۵۹ هزار و ٢٠٠ تومان تعیین شد. بر این اساس هزینه زندگی در سال جاری نسبت به هزینه زندگی در سال ۹۷ یک میلیون و ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزینه معیشت به عنوان یکی از معیارهای سنجش هزینه زندگی، در مذاکرات مزدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر