عرضه بنزین با نرخ ترجیحی در روز

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۲۷

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت: دولت  بر اساس مصوبه کمیسیون بودجه سال ۹۸ مجاز شد در بازارچه های مرزی کشور بنزین را با نرخ ترجیحی ارائه کند.

سومین نشست خبری کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور روز گذشته با حضور مهدی مفتح، سخنگوی این کمیسیون برگزار شد. مفتح با بیان اینکه در تبصره یک لایحه بودجه سال 98 احکام مترتب بر درآمدهای نفتی تعیین تکلیف شد، گفت: در تبصره 2 به درآمدهای ناشی از خصوصی سازی و اصل 44 پرداخته شد اما در تبصره 3  این لایحه موضوع تامین مالی پروژه ها مطرح است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 با اشاره به اینکه در مصوبه ای به دولت اجازه داده شد تا 30 میلیارد دلار فایناس از کشورهای خارجی علاوه بر باقیمانده سهمیه سال های قبل را انجام دهد، گفت: در بند دیگری مقرر شد از این 30 میلیارد دلار، 5 میلیارد دلار برای اخذ وام از دولت روسیه برای اجرای پروژهای عمرانی تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه در بخش دیگری مصوب شد شرکت‌های دولتی تا سقف 45 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خودشان امکان انتشار داشته باشند، ادامه داد: دولت مجاز است تا سقف 290 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی تسویه نشده را منتشر کندد تا دولت بدهی هایش را از این طریق تسویه کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 98 شهرداری‌ها و سازمان های وابسته با تایید وزارت کشور مجاز هستند تا سقف 80 هزار میلیارد ریال با تضمین اصل و سود توسط خود شهرداری ها اوراق منتشر کنند، تأکید کرد: به دولت اجازه داده شد 130 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید و سر رسید تا 3 سال منتشر کند همچنین مصوب شد اشخاص حقوقی و حقیقی  بتوانند تا سقف 20 هزار میلیارد ریال اسناد تسویه خزانه جهت بدهی قطعی دولت با و مطالبات آنها تهاتر کنند.

وی افزود: مکانیزمی که در چند سال موثر بوده این است که اوراقی با سر رسید کمتر از یک سال توسط دولت منتشر شود تا دولت بتواند از این طریق پرداخت های خود به پیمانکاران را استمرار دهد بر همین اساس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 اجازه داد تا دولت برای استمرار پرداخت خزانه داری کل کشور100 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با سر رسید کمتر از یک سال منتشر کند.

مفتح با بیان اینکه همچنین برای تسویه اوراقی که در سال های قبل منتشر شده و سر رسید آن به سال 98 می رسد کمیسیون اجازه داد دولت بتواند 50 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند، ادامه داد:همچنین برای سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک وزرات نفت مجاز است با تصویب شورای اقتصاد اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی یا ارزی در سقف 35 هزار میلیارد ریال منتشر کند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نفت می تواند از طریق شرکت های دولتی تابع ذی ربط تا سقف 3 میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی یا ارزی با تصویب دولت منتشر کند، تصریح کرد: آنچه دولت می تواند از این اوراق در سال 98 استفاده کند باید حداکثر معادل رقمی باشد که در برنامه ششم پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون متبوعش افزود: دولت مجاز شد تا 500 هزار میلیارد ریال از بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی لشکری و کشوری ازطرق برای اینکه حق الامتیاز، حقوق مالکانه، تامین خوراک انرژی در واحدهای تولیدی این سازمان ها که در مناطق ویژه اقتصادی ایجاد کردند، همچنین از طریق واگذاری پروژه ها و طرح های عمرانمی که دولت در دست اجرا دارد و واگذاری خانه های سازمانی که براساس قوانین دولت باید آنها را به فروش برساند بدهی خود را کاهش داده و یا تسویه کند.

وی با بیان اینکه در مصوبه‌ای دیگر مقرر شد تا 200 میلیارد ریال از بدهی دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی اعم از تعاونی یا خصوی از محل تحویل نفت خام به این اشخاص با قیمت بورس انرژی تسویه شود، ادامه داد: در مصوبه دیگری برای کمک فضاهای آموزشی مقرر شد که 10 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی جهت تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی به سازمان نوسازی مدارس تخیص یابد.

مفتح افزود: همچنین برای کمک به طرح توسعه دانشگاه تهران مقرر شد تا سقف 10 هزار میلیارد ریال از املاک وزارت راه در محدوده شهر تهران به دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تسریع در تکمیل طرح اختصاص یابد.

مفتح با بیان اینکه دولت  بر اساس مصوبه کمیسیون بودجه سال 98 مجاز شد در بازارچه‌های مرزی کشور بنزین را با نرخ ترجیحی ارائه کند، تصریح کرد: همچنین در مصوبه ای دیگر مقرر شد تمامی مراکز درمانی که صورت حساب بیمار را صادر می کنند 10 درصد از مبلغ دستمزد پزشک را مستقیما به حساب سازمان امور مالیاتی بابت علی الحساب مالیات آن پزشک واریز کنند.

 

ارسال نظر