گمرک

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۹۳

انباشت 3460 خودرو در گمرک شهید باهنر

فارس|مدیرکل گمرک شهید باهنر استان هرمزگان، گفت: 3460 خودرو در این گمرک انباشت شده و به دلیل آ‌نکه هنوز اظهار نشده‌اند، نمی‌دانیم چه تعداد با ارز دولتی وارد شده است.

مهدی رضایی مدیرکل گمرک شهید باهنر استان هرمزگان در جریان بازدید معاون فنی گمرک از وضعیت گمرک شهید رجایی بندرعباس درمورد تعداد خودروهای دپو شده در گمرک شهید باهنر، اظهار کرد: در حال حاضر طبق آخرین آمار 3460 خودرو سواری در این گمرک دپو شده و قرار است، براساس پیشنهادی که به سران قوا ارایه شده در صورت تصویب ترخیص خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که چه تعداد از این خودروها با ارز 4200 تومانی دولتی وارد شده است، تصریح کرد: نمی‌دانیم که چه مقدار از آنها با ارز دولتی وارد شده، به دلیل آنکه هنوز به گمرک اظهار نکرده‌اند.  مدیرکل گمرک شهید باهنر استان هرمزگان افزود: بیشتر این خودروهای سواری ترانزیت داخلی خواهند شد و در یک ماه اخیر بیش از 200 خودرو به گمرک باهنر آمده است.

رضایی افزود: از زمانی که واردکنندگان خودرو شنیده‌اند قرار است مصوبه‌ای برای واردات این خودروها تصویب شود، حجم واردات آ‌نها بیشتر شده و تعداد زیادی از این سواری‌ها به گمرک باهنر ‌آمده است. بیشتر خودروهای انباشته در گمرک شهید باهنر استان هرمزگان مربوط به دو برند هیوندای کره و نیسان ژاپن است.

کشف ۲۴۷ مورد قاچاق انسان در گمرک

گمرک|گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشف ۲۴۷ مورد قاچاق انسان در ۹ ماه امسال خبر داد.

ماموران گمرک با هوشیاری و رصد یک محموله تجاری موفق به کشف یک مورد قاچاق انسان شدند و با این کشف، آمار کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۴۷ مورد افزایش یافت.

ماموران گمرک بازرگان با هوشیاری و رصد یک محموله خروجی به وسیله دستگاه ایکس ری موفق شدند یک نفر را که در میان بار این کامیون مخفی شده بود، شناسایی و کشف کنند. مقصد کامیون ترکیه بود و این فرد در محفظه بار کامیون ترک، حامل بار کود اوره مخفی شده بود؛ بنابراین گزارش؛ با تجهیز گمرکات به دستگاه‌های ایکس ری و دیگر تجهیزات کنترلی و افزایش دانش و تخصص ماموران گمرک کشفیات قاچاق انسان افزایش یافته و از ابتدای سال جاری تاکنون به رقم ۲۴۷ مورد رسیده است.

افراد کشف شده عموما زنان و مردان تبعه کشور‌های همسایه و در میان آنها گاهی کودکان هم مشاهده شده است. ماموران گمرک ایران در سال گذشته موفق شدند ۵۵۰ کشف قاچاق انسان را به نام خود ثبت کنند.آمار‌ها نشان می‌دهد که کشفیات قاچاق انسان در سال جاری رشد قابل توجهی داشته است. کشفیات قاچاق از سوی گمرک ایران، این سازمان را در صدر گمرکات موفق جهان قرار داده و توانسته در دو سال پی در پی مقام نخست را در کشفیات قاچاق در جهان از آن خود کند.

 

ارسال نظر