اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۵۸

حذف فهرست معاملات مناطق آزاد از اظهارنامه مالیاتی

فارس|فهرست معاملات و حقوق پرداختی کارکنان در سال‌های گذشته باید در اظهارنامه مالیاتی و عملکرد مالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی ثبت می‌شد. این اطلاعات بنا به گفته مسوولان سازمان مالیاتی نیاز به ارایه در اظهارنامه مالیاتی نیست. نکته دیگر آنکه معاملات و خرید و فروش‌های انجام شده را با کندی و موانعی روبرو می‌کرد و باید از مشتری اطلاعات مورد نیاز معامله اخذ می‌شد.

در حال حاضر مناطق آزاد بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی دستورالعمل نحوه ارایه اظهارنامه مالیاتی و عملکرد مالی در مناطق آزاد را اصلاح و به سازمان‌های مناطق آزاد ابلاغ کرد.

پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان در سه ماه آخر سال

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از آثار و پیامدهای منفی شرایط ارزی موجود افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید است اتفاقی که در چند دهه گذشته چندبار تکرار شده است در چنین شرایطی دولت با شوک ارزی مواجه می‌شود، لذا در گام اول باید آثار منفی ناشی از شوک ارزی را کنترل کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت اعداد و ارقامی را از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز شناسایی کرده و قرار است بسته‌های حمایتی را از محل این اعتبارات اختصاص دهد. ما هم از تاخیر در اختصاص بسته‌های حمایتی گلایه داریم چون قرار بود این اتفاق یک ماه گذشته رخ دهد. امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود. قرار است بسته‌های حمایتی در قالب اعتبار به خانواده‌ها یا سبد کالایی داده شود این ارقام فقط مختص خرید کالا است. پورابراهیمی اقدام دیگر دولت را در میان‌مدت و افزایش دستمزد و حقوق دانست و خاطرنشان کرد: گزارشی در کمیسیون اقتصادی درباره‌ مابه‌التفاوت ریالی نرخ ارز به عنوان درآمدهای دولت در حال تهیه است. امسال براساس بودجه دولت ۱۰ میلیارد دلار مازاد بر تعهداتش داشت که آن زمان نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان بود. اکنون میانگین نرخ دلار براساس بازار ثانویه و غیررسمی ۱۰ هزار تومان است یعنی منابع ریالی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان برای دولت ایجاد شده است. پیشنهاد ما این است که متناسب با همین رقم دولت می‌تواند افزایش حقوق در سه ماهه آخر سال داشته باشد.

 

 

ارسال نظر